در حال حاضر هر خانه‌ای به یک دستگاه تصفیه آب نیاز دارد. چرا که تصفیه صنعتی به درستی انجام نمی‌شود و سختی آب در حد بسیار بالایی است و در مسیر سیستم آب‌رسانی هم رسوبات و نمک‌های محلول و انواع میکروارگانیسم‌ها وارد آب می‌شوند و باعث می‌شوند تا سلامت خانواده‌ها به خطر بیفتد. برای اینکه از شر این خطرات خلاص شویم بهترین راه خرید دستگاه تصفیه آب است.
در حال حاضر دستگاه تصفیه آب زیرسینکی در ایران بیشترین میزان استفاده را دارد. در این مقاله به طور کامل در مورد دستگاه تصفیه آب زیر سینکی صحبت خواهیم کرد. از قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی خواهیم گفت. ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و امکانات این دستگاه‌ها را بررسی خواهیم کرد و برندهای مطرح تولیدکننده را ذکر خواهیم کرد تا با خیال راحت بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را تهیه کنید.

انواع دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه از نظر نوع طراحی محل نصب آن به سه دسته تقسیم می‌شوند:

دستگاه تصفیه آب زیر سینکی: این دستگاه‌ها چند فیلتر مجزا هستند که زیر سینک نصب می‌شوند و معمولا توسط شلنگ‌های مخصوص به هم متصل می‌شوند. دارای مخزن تصفیه آب هستند و کیفیت تصفیه آب بسیار بالایی دارند.

دستگاه تصفیه آب رومیزی: این دستگاه‌ها روی میز قرار می‌گیرند. دقیقا مانند سایر وسایل آسپزخانه دارای یک طراحی مدرن هستند. عمدتا دیجیتالی هستند و انواع غیردیجیتال آن‌ها هم موجود می‌باشند. سبک هستند و حجم بسیار کمی دارند و به عنوان یک وسیله لوکس در آشپزخانه و یا محل کار استفاده می‌شوند.

دستگاه تصفیه آب دیواری: به دیوار وصل می‌شود و همان قابلیت‌های دستگاه‌های تصفیه آب را دارند.

 

اما از نظر نوع مکانیزم هم دستگاه‌های تصفیه آب به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شوند.

اسمز معکوس RO: می‌توان گفت در حال حاضر اسمز معکوس بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی است. یک دستگاه که حداقل 5 مرحله دارد و آب آشامیدنی در گذر از این 5 مرحله به طور کامل تصفیه می‌شود و بدون هیچ آلاینده‌ای از شیری که داخل شیر سینک جاگذاری شده است خارج می‌شود. معمولا دارای یک مخزن 12 یا 18 لیتری است که آب را در خود نگه می‌دارد تا در مواقع لزوم از این آب استفاده شود. این دستگاه‌ها بیشتر به شکل دستگاه تصفیه آب زیر سینکی موجود هستند. اما انواع رومیزی دستگاه‌هایی اسمز معکوس وجود دارند که می‌توان با توجه به نیاز یکی از این دو دستگاه را انتخاب کرد.

الترافیلتراسیون UF: اولترا فیلتراسیون نه زیر سینکی است و نه رومیزی، بلکه چند فیلتر هستند که پشت سر هم بسته شده‌اند و روی شیر آب نصب می‌شوند. حداقل 3 فیلتر دارد که برای گرفتن تمام رسوبات و نمک‌های محلول و غیرمحلول مناسب است. کیفیت آب خروجی آن نسبتا مناسب است. این دستگاه بدون برق کار می‌کند و تمام فرایندها به صورت خودکار انجام می‌شوند. مخزن هم ندارد و می‌توان گفت یک دستگاه تصفیه آب آماده به کار است که شما در هر لحظه می‌توانید بدون نیاز به برق از آن استفاده کنید.

فرابنفش یووی UV: فیلتر فرابنفش یا لامپ جیوه‌ای هم یکی از انواع دستگاه‌های تصفیه آب است که به اختصار با نام UV شناخته می‌شوند. این فیلتر مختص از بین بردن آلاینده‌های شیمیایی پرخطر و میکروارگانیسم‌های زنده مانند باکتری‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌ها می‌باشد. یک لامپ جیوه‌ای دارد که می‌تواند آب را بدون هرگونه آلاینده‌ای در اختیار شما قرار دهد. در نظر داشته باشید می‌توانید روی دستگاه‌های اسمز معکوس هم فیلتر فرابنفش نصب کنید تا به طور همزمان از اسمز معکوس و فرابنفش استفاده کنید.

تصفیه آب قلیایی: تصفیه آب قلیایی هم نوعی فیلتر است که روی دستگاه نصب می‌شود و خاصیت اسیدی آب را کم می‌کند و آب قلیایی با pH بالا در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌دانید که آب اسیدی مشکلات زیادی را در بدن ایجاد می‌کند. در عوض آب قلیایی هم برای پوست و هم جلوگیری از سرطان‌های مربوط به پوست و سرطان مری و ... بسیار کارآمد است.

این 4 دستگاه جزو رایج‌ترین دستگاه‌ها هستند که برندهای مختلفی آن را تولید می‌کنند. ما در ادامه برندهای مطرح در این زمینه را به شما معرفی می‌کنیم

 خرید دستگاه تصفیه آب زیر سینکی

بهترین برندهای تولیدکننده تصفیه آب زیرسینکی

تایوان یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های دستگاه‌ تصفیه آب زیر سینکی در جهان است. دستگاه‌های تایوانی اصل کیفیت بسیار بالایی دارند و نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشورهای اروپایی، آمریکایی و بلوک شرق از این دستگاه‌ها استفاده می‌شود. قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی ساخت تایوان هم نسبت به نمونه‌های مشابه آن کمتر است و این هم یک مزیت مهم محسوب می‌شود. 

با برندهای معتبر تولیدکننده بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی زیرسینکی آشنا شوید.

سافت واتر: این برند یکی از برندهای مطرح جهانی است که دستگاه‌های تصفیه آب بسیار باکیفیتی تولید می‌کند. دستگاه‌های سافت واتر بسیار پرقدرت هستندو در عین حال مصرف برق کمی هم دارند. دستگاه‌های اسمز معکوس این برند با بکارگیری بهترین تکنولوژی‌ حال حاضر ساخته شده‌اند و کیفیت آب خروجی از این دستگاه‌ها کاملا با استانداردهای روز دنیا است.

سی سی کا: تصفیه آب سی سی کا هم یک برند تایوانی مطرح در زمینه‌ی تولید دستگاه تصفیه آب زیر سینکی است. بهترین فیلترها با بهترین راندمان در دستگاه‌های سی سی کا استفاده می‌شوند. این دستگاه تمام آلاینده‌های موجود در آب را در 5 مرحله از بین می‌برد و علاوه بر آن دستگاه‌هایی با حداکثر 8 مرحله هم وجود دارند که کیفیت آن‌ها به مراتب بالاتر است.

آکواپرو: تصفیه آب آکوا پرو یک برند زیرمجموعه‌ی شرکت آکوا است که هم راستا با این شرکت فعالیت می‌کند. هر دو برند دستگاه‌های تصفیه آب باکیفیت بالا تولید می‌کنند که توان مصرفی بسیار بالایی دارند و مصرف انرژی آن‌ها هم بسیار کمتر است. دستگاه‌هایی حرفه‌ای که از بهترین متریال‌ها ساخته شده‌اند و در ایران استفاد‌ه‌ی بسیار زیادی دارند.

برندهای گفته شده در حال حاضر از بسیاری از برندهای آمریکایی مشابه پیشی گرفته‌اند و بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را تولید می‌کنند. با اینکه در مواردی کیفیت دستگاه‌های آمریکایی به پای دستگاه‌های تایوانی اصل نمی‌رسد اما همچنان قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی برندهای تایوانی به مراتب کمتر از نمونه‌های امریکایی است. خرید دستگاه تصفیه آب تایوانی اصل فرصت مناسبی است که با یک دستگاه با قیمت کم بهترین کارایی و بهترین کیفیت آب خروجی را در منزل و محل کار خود داشته باشید.

 

قیمت دستگاه تصفیه کننده آب خانگی

قیمت یک دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی با توجه به تنوع و تعداد و بالای تولیدکننده‌ها متغیر است. عوامل زیادی هم در قیمت تصفیه آب تاثیر دارند که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نوع دستگاه‌: مطمئن دستگاه اسمز معکوس با الترافیلتراسیون یک قیمت مشابه ندارد و قیمت دستگاه‌های رومیزی هم با نوع زیرسینکی آن برابر نیست.

نوع فیلترها

تعداد مراحل دستگاه

برند تولیدکننده

قطعات و لوازم دستگاه

مخزن چند گالن

توجه به این موارد به شما در انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب کمک می‌کند.

 

راه‌اندازی دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی

بر خلاف دستگاه تصفیه آب رومیزی که نیازی به نصب ندارد دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی باید حتما قبل از استفاده مراحل نصب آن به طور کامل اجرا شوند. چرا که این دستگاه به صورت سر هم به شما تحویل داده نمی‌شود و فیلترها به صورت جداگانه در اختیار شما قرار می‌گیرند و نیاز است که یک راه برای تخلیه آب آلوده به فاضلاب هم باز شود. در نتیجه تمام این مراحل باید در هنگام نصب و راه‌اندازی دستگاه لحاظ شوند. توصیه‌ی اکید این است که حتما یک تکنسین نصب دستگاه این کار را برای شما انجام دهد. چرا که هر اشتباهی در نصب دستگاه ممکن است باعث بروز مشکلاتی در دستگاه شود و یا دستگاه کیفیت و کارایی لازم را نداشته باشد. نصب دستگاه بسیار حساس است و تمام مراحل آن باید به دقت انجام شوند. (اگر دستگاه تصفیه آب خانگی خود را از رادگستر نوین تهیه کنید. تمام هزینه‌های ارسال و نصب و راه‌اندازی و تست دستگاه رایگان می‌باشد.)

انواع دستگاه تصفیه آب زیر سینکی
بعد از راه‌اندازی دستگاه حتما باید توسط دستگاه‌های پیشرفته و یا کیت تست آب آشامیدنی آن را تست کنید تا از کیفیت آب آشامیدنی خود اطمینان حاصل کنید. این دستگاه‌ها شامل pH سنج ، سختی سنج یا TDS متر و تست رنگ و طعم و بوی آب می‌باشد که این دستگاه‌ها هم به طور اختصاصی برای تکنسین‌های نصب وجود دارد و خودتان هم می‌توانید تهیه کنید و هر از چند گاهی تست کیفیت آب آشامیدنی منزل خود را انجام دهید تا خیال شما از بابت کیفیت آب راحت باشد.

می‌دانید که فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی هر چند مدت یکبار باید عوض شوند و فیلترهای جدید جایگزین شوند. هر فیلتر طول عمر خاص خودش را دارد و باید در وقت تعیین شده برای هر فیلتر که معمولا 6 ماه یا یک سال و برای بعضی فیلترها دو سال است فیلتر مربوط تعویض شود. قیمت فیلترها هم زیاد نیست و با صرف هزینه‌ای کم می‌توانید مجددا جان تازه‌ای به دستگاه خود ببخشید و کیفیت آب خروجی را بالاتر ببرید.

خرید آب تصفیه کن

یک نکته‌ی مهم و اساسی که در خرید دستگاه آب تصفیه کن نباید فراموش کنید وجود دستگاه‌های تقلبی در بازار است. متاسفانه برخی افراد این دستگاه‌های تقلبی را تحت عنوان دستگاه‌های اصل تایوانی به فروش می‌رسانند که کیفیت و کارایی آن‌ها در سطح پایینی است و عملا فایده‌ای ندارند. برای اینکه این دستگاه‌های تقلبی توسط افراد ناشناس به شما فروخته نشوند سعی کنید حتما از نمایندگی معتبر این دستگاه‌ها را تهیه کنید.

دستگاه تصفیه آب زیر سینکی در مدل‌های تایوانی عمدتا یک سال گارانتی دارد و نمایندگی وظیفه دارد در این مدت در صورت خرابی به طور کاملا رایگان تمام ایرادات و مشکلات احتمالی دستگاه را برطرف کند و در صورت احتیاج قطعه به رایگان تعویض کند. در حالی که دستگاه‌های تقلبی موجود در بازار دارای گارانتی تقلبی هستند و یا به طور کلی گارانتی ندارند. با خرید از راد گستر نوین خیال خود را از هر جهت راحت کنید. یک سال گارانتی طلایی، هزینه ارسال و نصب رایگان، پرداخت به صورت نقد و اقساط و خدمات پس از فروش تنها بخشی از خدمات راد گستر نوین می‌باشند. در ضمن همین الان می‌توانید با کارشناسان خبره‌ی راد گستر نوین تماس بگیرید و یک مشاوره‌ی رایگان داشته تا بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را برای خانه و محل کار خود تهیه کنید.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام