مقالات تصفیه آب

دستگاه آب قلیایی ساز چیست؟

در دنیای امروز به دلیل ازدیاد جمعیت ، این امکان وجود دارد که مواد و آلاینده هایی که در خاک و غیره وجود دارد باعث آلودگی بیشتر آب آشامیدنی می شود. آب های لوله کشی شهری به دلیل نداشتن بستر تصفیه آب مناسب ، دارای آلودگی هایی نظیر شن ، ماسه ،کلر و کلراید می باشد. با داشتن یک دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی در منزل خود می توانید با خیال راحت از نوشیدن این عنصر مهم  مورد نیاز بدن بهره مند شوید . در ادامه این مقاله درباره فواید آب قلیایی و نحوه ی خرید دستگاه آب قلیایی ساز خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب...

راهنمای تشخیص دستگاه تصفیه اصل و فیک تقلبی

امروزه به دلیل اینکه دستگاه های تقلبی به تعداد بالا وارد بازار میشوند، اینکه شما بتوانید دستگاه تصفیه اصل خریداری کنید بسیار مهم است. برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب در این زمینه به صورت جهانی فعالیت می کنند. دقت داشته باشید که ایران جز کشورهایی است که کیفیت آب آشامیدنی در آن بالا نیست و همچنین املاح بسیار زیادی دارد. به همین دلیل عده بسیاری علاقه مند به استفاده از دستگاه تصفیه آب هستند. برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب دستگاه هایی را تولید می کنند که شما میتوانید با خیال راحت از آن ها استفاده کنید. در این بخش میخواهیم شما را با برخی از این دستگاه ها آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

ادامه مطلب...

معرفی فیلتر فرابنفش تصفیه آب و کاربرد آن

وجود دستگاه تصفیه آب خانگی برای بسیاری از خانه ها به امری ضروری تبدیل شده است. با وجود تصفیه‌های اولیه ای که در تصفیه خانه های اصلی شهرها، اتفاق می افتد اما وجود برخی املاح باز هم می تواند کیفیت آب آشامیدنی را کاهش دهد. البته در بعضی مناطق کشور، تصفیه خانه های مدرن هم وجود نداشته و با کلر و مواد شیمیایی دیگر، گندزدایی از آب های آشامیدنی صورت می گیرد. فیلتر فرابنفش در دستگاههای تصفیه آب منجر به حذف میکروب شده و می تواند خیال شما را بابت وجود عوامل بیماری زا مانند ویروسها هم راحت کند.

ادامه مطلب...

معرفی فیلتر پست کربن آب و کاربرد آن

با توجه به مشکلاتی که از نظر وجود املاح در اغلب آب های آشامیدنی در ایران داریم، خریداری و استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی، یک امر ضروری و واجب برای هر خانه، محسوب می شود. در بازار انواع برندهای مختلف تولید کننده این دستگاههای تصفیه آب با مکانیسم های مختلف وجود دارد. البته با توجه به مشکلات کیفیتی که در آب هر منطقه وجود دارد، باید نوع ویژه ای از دستگاهها خریداری شود. می خواهیم در این مقاله به دستگاههایی که دارای فیلتر مرحله 5 هستند، و چگونگی عملکرد آنها، بپردازیم.

ادامه مطلب...

هدف از تصفیه آب چیست؟

انواع مختلفی از آلاینده‌های آب باعث آلودگی آب شهری می‌شوند.آلاینده‌های مغذی شامل نیتروژن، نیترات و فسفر که در بعضی کودها، فاضلاب‌ها و پساب‌ها به مقادیر زیادی وجود دارند با وارد شدن به چرخه‌ی آب باعث رشد جلبک‌ها و علف‌های هرز شده و باعث مسدود شدن لوله‌های آب و غیر قابل استفاده شدن آب‌های آشامیدنی می‌شوند، رشد جلبک‌ها با کاهش اکسیژن آب باعث از بین رفتن موجودات زنده آب‌ می‌شوند. همان‌طور که گفته شد نیترات یکی از آلاینده‌های آب است.

ادامه مطلب...

تشخیص فیلتر ممبران اصلی از تقلبی

امروزه تصفیه آب خانگی یکی از دغدغه های انسان هاست تا بتوانند آب آشامیدنی سالم مصرف کنند. در گذشته فرآیند تصفیه آب به وسیله فیلتر های معمولی انجام می شده و از این طریق رسوبات و گل و لای از آب حذف می شد ، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی نحوه تصفیه آب کاملا تغییر کرده و به صورت حرفه ای و با کیفیت بالاتری توسط فیلتر ممبران اصلی صورت می گیرد . در حال حاضر تصفیه آب آشامیدنی از طریق روش اسمز معکوس انجام می‌ شود و این روش بهترین راه برای تصفیه آب است به این دلیل که آب آشامیدنی با کیفیت و خالصی را تولید می کند . خرید فیلتر ممبران اصلی و یا دستگاه تصفیه آب به دلیل وجود ناخالصی در آب بسیار رواج یافته است ، به همین دلیل باید به دنبال خرید فیلتر ممبران اصلی مناسب با به روز ترین استاندارد ها بود .

ادامه مطلب...