آلودگی آب‌ در سیستم آب‌رسانی شهری بسیار زیاد شده است. تصفیه‌خانه‌های صنعتی نمی‌توانند تمام آلاینده‌ها را از داخل آب حذف کنند. در داخل تصفیه‌خانه از کلر و افزودنی‌های دیگر استفاده می‌شود که ضررهای خودشان را دارند. همچنین در مسیر لوله‌کشی هم آلاینده‌های جدیدی وارد آب می‌شوند که بسیار خطرناک هستند. از این جهت استفاده از آب تصفیه کن خانگی به یک ضرورت بدل شده است.

خانواده‌های ایرانی برای داشتن آب آشامیدنی سالم و پاک از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها با فیلترهای متعددشان می‌توانند جلوی مواد شیمیایی، میکرو ارگانیسم‌ها، نمک‌های محلول و سایر مواد خطرناک را بگیرند. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند. ما در این مقاله بررسی دستگاه تصفیه آب پرداخته‌ایم. بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را معرفی کرده‌ایم و اطلاعات لازم در مورد بهترین مارک تصفیه آب را به شما ارائه کرده‌ایم. به نحوی مشاوره خرید دستگاه تصفیه آب به حساب می‌آید. تا انتها با ما همراه باشید.

 

مشخصات دستگاه تصفیه آب خانگی

برای اینکه بتوانید بهترین دستگاه تصفیه آب را برای خانه و محل کارتان خریداری کنید در وهله‌ی اول باید با مشخصات دستگاه تصفیه آب به خوبی آشنا شوید. این مشخصات در حقیقت قابلیت‌ها و امکانات دستگاه را تعیین می‌کنند. باید روی مشخصات دستگاه تسلط کامل داشته باشید و متناسب با نیاز و هدف‌تان این دستگاه‌ها را خریداری کنید. در ادامه بررسی دستگاه تصفیه آب به این مشخصات پرداخته‌ایم.

 

نوع دستگاه تصفیه آب از لحاظ مکانیزم تصفیه

برای اینکه بدانیم چه دستگاه تصفیه آبی بخریم باید در وهله‌ی اول با انواع دستگاه تصفیه آب و مکانیزم‌های تصفیه آشنا شویم. روش‌های مختلفی وجود دارند. این روش‌ها نحوه‌ی تصفیه آب را نشان می‌دهد. جدیدترین روشی که در تصفیه آب استفاده می‌شود اسمز معکوس نام دارد. در حقیقت با غلظت‌سنجی دستگاه جلوی بیشتر نمک‌های محلول در آب، فلزات سنگین و مواد شیمیایی و ریزساختارها گرفته می‌شود.

اسمز معکوس روش مدرنی است که اتفاقا چندان پرهزینه نیست. تنها یکی از فیلترهای دستگاه که به آن ممبران می‌گویند این روش را پیاده می‌کند. یک غشای معمولا 8 یا 13 لایه داخل این فیلتر وجود دارد که تنها آب را از خود عبور می‌دهد. اسمز معکوس بازده بسیار بالایی دارد. جزو روش‌هایی است که هم در تصفیه آب خانگی و هم صنعتی استفاده می‌شود. دستگاه‌های اسمز معکوس معمولا دارای یک پمپ هستند که فشار دستگاه را تنظیم می‌کند. از جریان برق استفاده می‌کند و معمولا دارای یک مخزن است تا در هنگام قطعی آب، همچنان آب آشامیدنی داشته باشید. به این دستگاه‌ها RO می‌گویند.

روش دیگری که استفاده می‌شود الترافیلتراسیون UF است. اولترافیلتراسیون به زبان ساده تعداد فیلترهای زیاد است که در مسیر آب قرار گرفته می‌شود و جلوی آلایندگی‌ها را می‌گیرد. معمولا فیلترهایی برای رسوب، آلاینده‌های شیمیایی و ... وجود دارند که به صورت کامپکت یا فشرده به هم وصل شده‌اند. نیازی به جریان برق ندارد. مخزنی هم ندارند و معمولا روی شیر نصب می‌شوند. قیمت کمتری هم دارند.
نانوفیلتراسیون هم روش دیگری است که از فیلترهای نانو با قدرت جذب بالا استفاده می‌شود. مکانیزمی مشابه الترافیلتراسیون دارد و تنها تفاوت آن‌ها در نوع فیلترها و ابعاد آن‌هاست.

 

نوع دستگاه تصفیه آب از نظر محل نصب

 

دستگاه‌های تصفیه آب از نظر محل نصب به سه دسته زیرسینکی، رومیزی و دیواری تقسیم‌بندی می‌شوند. تصفیه آب زیرسینکی رایج‌ترین نوع دستگاه تصفیه آب است. همانطور که از نام آن پیداست زیر سینک نصب می‌شوند و دیده نمی‌شوند. از جریان برق استفاده می‌کنند و بیشتر به روش اسمز معکوس کار می‌کنند. دستگاه‌های رومیزی در دو نوع مخزن‌دار و بدون مخزن هستند. دستگاه‌های بدون مخزن روی شیر نصب می‌شوند. سایز کوچکی دارند و همیشه آب تصفیه شده دارید. اما دستگاه‌های دارای مخزن متفاوتند باید مخزن آن‌ها را بعد از خالی شدن پر کنید. انواع برقی و بدون برق هم دارند که بسته به نوع استفاده متفاوتند. دستگاه‌های دیواری هم به همین شکلند. برخی از آن‌ها روی یخچال نصب می‌شوند و برای فصل تابستان بسیار مناسبند. این دستگاه‌ها معمولا هوشمند هستند و انواع غیرهوشمند آن‌ها هم موجود است.

قیمت تصفیه آب خانگی اسمز معکوس زیرسینکی معمولا قیمت بالاتری دارند. و البته راندمان بهتری هم دارند. به برند دستگاه هم بستگی دارد. اگر بهترین مارک تصفیه آب تایوانی را انتخاب کنید قطعا هزینه بیشتری هم باید بابت آن بپردازید.

 

تعداد مراحل دستگاه تصفیه آب

 

مکانیزم دستگاه‌های تصفیه آب معمولا با تعداد مراحل آن تغییر می‌کند. در حال حاضر دستگاه‌های 3 الی 8 مرحله‌ای در بازار وجود دارند. مسلما هر چقدر تعداد مراحل بالاتر باشد کیفیت آب خروجی هم بالا می‌رود چرا که تعداد فیلترهای بیشتر با مکانیزم متفاوت می‌توان روی آن نصب کرد و در نتیجه آلاینده‌های بیشتری از آب گرفته می‌شود.

دستگاه‌های 6 و 8 مرحله‌ای بسیار رایج‌ترند. اکثر کمپانی‌های معروف دنیا این دو مدل دستگاه‌ را تولید و عرضه می‌کنند و بسیار پراستفاده هستند. معمولا یکی از این مراحل (مرحله سوم یا چهارم) به فیلتر اسمز معکوس یا همان ممبران اختصاص پیدا می‌کند. فیلترهای دیگر هم در ادامه آورده شده‌اند.

 

نوع فیلترهای آب تصفیه کن خانگی

8 فیلتر برای دستگاه 8 مرحله‌ای وجود دارد که در دستگاه‌های با تعداد مراحل کمتر معمولا چند تا از آن‌ها حذف می‌شود. این فیلترها و مکانیزم آن‌ها در ادامه بیان شده است. برای اینکه بدانیم چه دستگاه تصفیه آبی بخریم باید با مکانیزم هر فیلتر هم آشنا باشیم.

فیلترهای کربن، کربن پودری و گرانولی: این فیلترها عمدتا برای تنظیم، مزه و طعم آب قرار داده می‌شوند. آلاینده‌هایی نظیر کلر و آفت‌کش‌ها در این فیلترها به دام می‌افتند و آب سالم از آن‌ها عبور می‌کند.

فیلتر رسوب: معمولا از جنس پلی‌پروپیلن است و برای رسوب و لای و لجن به کار می‌رود.
فیلتر ممبران: ممبران تصفیه آب کار اسمز معکوس را انجام می‌دهد که در بالا به آن اشاره شد.
فیلتر فرابنفش: یا همان UV که برای از بین بردن باکتری‌ها، میکروب‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها استفاده می‌شود.
فیلتر قلیایی: خاصیت اسیدی آب را کاهش می‌دهد و آب قلیایی با خواص فوق‌العاده در اختیار شما قرار می‌دهد.
فیلتر مینرال: برای حذف مواد و املاح ضروری برای بدن استفاده می‌شود. مثل منیزیم و کلسیم که برای بدن بسیار مهم‌اند و از طریق آب آشامیدنی تامین می‌شوند.
فیلتر مادون قرمز: برای اکسیژ‌ن‌سازی داخل آب استفاده می‌شود.

انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب

این فیلترها بسته شرایط آلودگی آب و همچنین نوع دستگاه متغیرند و هر دستگاه فیلترهای خاص خودش را دارد.

 

بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی

اما می‌دانید بهترین دستگاه تصفیه آب کدام است؟ خیلی از متخصصین برندهای تایوانی را برتر از بقیه می‌دانند. بهترین مارک تصفیه آب تایوانی هم یکی از سه گزینه سافت واتر، سی سی کا و آکوا پرو می‌باشد.

 

سافت واتر

تصفیه آب سافت واتر برند تخصصی تصفیه آب است. علاوه بر آب تصفیه کن خانگی دستگاه‌های آب شیرین کن و نرم‌کننده آب هم به طور تخصصی تولید و عرضه می‌کند. در حوزه تصفیه آب بسیار حرفه‌ای است و از روش‌های مدرن تصفیه نظیر اسمز معکوس و نانوفیلتراسیون استفاده می‌کنند.

این دستگاه‌ها دقت بسیار بالایی دارند. دقت فیلتراسیون در فیلترهای آن‌ها بسیار بالاست و به دلیل طراحی قدرتمندی که دارند هم از دوام کافی برخوردارند و هم کمتر دچار مشکلات و معایب فنی می‌شوند. قطعات خود دستگاه هم در کمپانی تولید و عرضه می‌شوند و در صورت بروز مشکل می‌توانید قطعات را به راحتی جایگزین کنید.

 

سی سی کا

 

CCK جزو برندهای شاخصی است که متخصصین زیادی آن را بهترین مارک تصفیه آب تایوانی می‌دانند. در رقابتی تنگاتنگ با سافت واتر است. دستگاه‌های تولید شده در این کمپانی تمامی مراحل تست و بازبینی را سپری می‌کنند و دستگاه بدون ایراد در اختیار شما قرار می‌گیرد. فیلترها، هوزینگ، کارتریج و سایر قطعات دستگاه را هم تولید می‌کند.

برند cck

معمولا دستگاه‌های 6 مرحله‌ای و 8 مرحله‌ای اسمز معکوس آن طرفداران بیشتری دارند. هر چند مدل‌های رومیزی و دیواری هم دارد اما مدل‌های زیرسینکی به دلیل حجم بالا و قدرت تصفیه بیشتر محبوبیت بیشتری دارند. دقت بالایی در تصفیه دارند و کمتر دچار هواگیری می‌شوند. بدنه‌ی آن‌ها بسیار مقاوم است و طول عمر بالایی دارد. می‌توانید تا سال‌ها بدون هرگونه مشکل و ایراد از آن‌ها استفاده کنید.

 

آکوا پرو

تصفیه آب اکوا پرو یکی از زیر مجموعه‌های کمپانی بزرگ آکوا تک است. تجهیزات پیشرفته این برند تایوانی از امریکا تامین می‌شود و خروجی آن دستگاه‌های باکیفیت با راندمان بالا است. اخیرا دستگاه‌های هوشمند هم طراحی کرده است که فیلترهای آن با توجه به میزان آلایندگی آن فعال یا غیر فعال می‌شوند. با این دستگاه‌ها هم عمر فیلترها و هم عمر فیلترها بالاتر می‌رود.

برند aqua pro

این برند هم دستگاه‌های اسمز معکوس را در مدل‌های زیرسینکی و رومیزی ارائه می‌کند. تمام استانداردهای لازم را دارند و برای انواع آلاینده‌های موجود در آب ایران هم مناسبند. اگر می‌خواهید بهترین دستگاه تصفیه آب را برای خانه و محل کارتان تهیه کنید تصفیه آب آکوا پرو می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب و ایده‌آل باشد.

 

دستگاه تصفیه آب خانگی چه مارکی خوبه؟

حالا چه دستگاه تصفیه آبی بخریم؟ کدام برند بهتر است؟ نمی‌توان با قطعیت گفت. اما دستگاه‌های تصفیه آب تایوانی در دنیا حرف اول را می‌زنند. اولا تجربه بسیار زیادی در این زمینه دارند. به طور مثال سافت واتر و سی سی کا بیش‌تر از 5 دهه است که در این حوزه فعالیت دارند. ثانیا این دستگاه‌ها در اکثر تست‌های کیفیت‌سنجی نتایج جالب‌توجهی داشته‌اند و قابل اعتماد هستند.

هر سه برند می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. برندهای امریکایی و اروپایی هم وجود دارند اما در مقایسه با برندهای تایوانی قیمت بیشتری دارند. اگر نگاهی به قیمت‌ها بیندازید به خوبی متوجه این اختلاف فاحش در قیمت‌ها می‌شوید. پس از نظر اقتصادی هم دستگاه‌های تایوانی به‌صرفه‌تر هستند.

در نهایت باید با توجه به نیازتان بهترین مارک تصفیه آب تایوانی را انتخاب کنید. باید ببینید با توجه به شرایط آلایندگی‌ها در منطقه زندگی شما کدام یک از دستگاه‌ها بهتر هستند. کدام دستگاه می‌تواند سختی آب را کاهش دهد؟ کدام دستگاه‌ برای از بین بردن ویروس‌ها و قارچ‌ها مناسب‌تر است؟ و اینکه کدام دستگاه برای شما از نظر اقتصادی مناسب‌تر است. از این جهت پیشنهاد می‌شود مشاوره خرید دستگاه تصفیه آب را به صورت رایگان با کارشناسان حرفه‌ای رادگسترنوین داشته باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه آب

 

به برخی از نکات مهم در خرید آب تصفیه کن خانگی پرداختیم اما هنوز چند نکته‌ی مهم باقی مانده‌اند که در کیفیت دستگاه و آب خروجی از آن موثرند.
به حجم و ابعاد دستگاه‌ها توجه کنید. برخی دستگاه‌ها حجیم هستند و ابعاد سینک شما همخوانی ندارند. از این جهت قبل از هر چیز باید مطمئن شوید این دستگا‌ه‌ها قابلیت نصب در محل موردنظر شما را دارند. مخصوصا مخزن دستگاه که معمولا 12 یا 18 لیتری است و حجم زیادی می‌گیرد.

کیفیت فیلترها مهمند. هر فیلتری باکیفیت نیست. باید ببینید کدام برند فیلترهای باکیفیت‌تری دارد. هرچقدر توان و بازده فیلترها بالاتر باشد مسلما کیفیت آب خروجی هم بالاتر می‌رود. از این جهت باید روی این موارد تاکید کنید.

جنس بدنه دستگاه و نحوه‌ی طراحی آن را در نظر بگیرید. برخی دستگاه‌ها از پلاستیک بی‌کیفیت ساخته شده‌اند و پس از مدتی به دلیل فشار آب تغییر شکل می‌دهند و از کار می‌افتند.

در حقیقت باید قبل از هر چیز به بررسی دستگاه تصفیه آب، کیفیت و قابلیت‌ها و امکانات آن‌ها بپردازید. آن‌ها را با هم مقایسه کنید. سپس نتیجه بگیرید و بهترین دستگاه تصفیه آب را انتخاب کنید. مشاوره خرید دستگاه تصفیه آب هم در این زمینه می‌تواند کمک حال شما باشد.

 

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

 

موارد مهمی که باید در خرید دستگاه تصفیه آب به آن دقت داشته باشید در این مقاله به طور کامل بررسی شدند. تنها چیزی که باقی مانده است اطمینان از اصل بودن دستگاه است. متاسفانه اخیرا دستگاه‌های تقلبی و مونتاژ شده با نام برندهای معروف به فروش می‌رسند. این دستگاه‌ها بی‌کیفیت هستند و هیچگونه ضمانتی برای کارکرد صحیح آن‌ها وجود ندارد.

از این جهت باید دقت داشته باشید و حتما به نکات ریز و جزئی در تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل و تقلبی دقت کنید. برخی از این موارد در ادامه گفته شده‌اند.
اولین و مهم‌ترین چیزی که باید توجه داشته باشید خرید از نمایندگی و مرجع معتبر تصفیه آب خانگی است. برخی دستگاه‌هایی که در ایران به فروش می‌رسند با اینکه آرم و لوگو شرکت را دارند اما مونتاژ شده هستند و اورجینال نیستند. اگر از یک نمایندگی معتبر خرید کنید از کیفیت دستگاه مطمئن می‌شوید و با خیال راحت دستگاه را خریداری و استفاده می‌کنید.

به تمام آرم‌ها، لوگوها و نوشته‌های آن توجه کنید. دستگاه‌های اصل هیچگونه غلط املایی یا نوشتاری روی بدنه ندارند. در وهله‌ی اول باید کیفیت مقطع‌ها و قطعات دستگاه را بررسی کنید. اگر می‌بینید این دستگاه‌ها از نظر کیفیت مناسب نیستند. روی بدنه‌ی آن‌ها جای لکه و خط و خراش وجود دارد قطعا دستگاه اصل نیستند.

قیمت دستگاه تصفیه آب می‌تواند معیار خوبی برای سنجش کیفیت دستگاه باشد. هر دستگاهی با توجه به کیفیتی که دارد قیمتی هم متناسب با آن دارد. اگر دستگاه تصفیه آب با قیمت خیلی پایین به شما پیشنهاد می‌شود احتمال دارد که تقلبی باشد. می‌توانید قیمت دستگاه‌ها را از یک سایت معتبر چک کنید و با این دستگاه‌ها مقایسه کنید.
بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. اگر تجربه و یا اطلاعاتی در زمینه‌ی دستگاه‌های تصفیه آب ندارید یک متخصص با مشاوره خرید دستگاه تصفیه آب می‌تواند به شما کمک کند راحت‌تر تصمیم بگیرید.

اگر به متخصص دسترسی ندارید از مشاوره رایگان رادگسترنوین استفاده کنید.

می‌توانید از سایت‌های معتبر اطلاعات مربوط به دستگاه‌ها را بخوانید. معمولا نقد و بررسی دستگاه تصفیه آب در سایت‌های معتبر وجود دارد. می‌توانید این بررسی‌ها را هم قبل از خرید بخوانید تا بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را تهیه کنید.
یا می‌توانید کار راحت‌تر را هم انجام دهید. راد گستر نوین به عنوان بورس تصفیه آب ایران با برندهای مطرح تایوانی همکاری دارد. نمایندگی رسمی سه برند سافت واتر، اکوا پرو و سی سی کا است و تمام دستگاه‌های این مجموعه به طور مستقیم از تولیدکننده‌ها تامین می‌شود. اورجینال هستند و با ضمانت کامل در اختیار شما قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها یک سال گارانتی طلایی دارند. در طول این یک سال هر گونه مشکل و یا ایراد حتی کوچک در عملکرد دستگاه توسط رادگسترنوین رفع و رجوع می‌شود و شما هیچ هزینه‌ای بابت آن پرداخت نمی‌کنید. دستگاه‌های حرفه‌ای که کاملا اورجینال هستند وتا سال‌ها در خانه و محل کار آب آشامیدنی سالم را برای شما فراهم می‌کنند.

ارسال و نصب این دستگاه‌ها کاملا رایگان است. تکنسین‌های کارآزموده و متخصص رادگسترنوین در منزل شما حاضر می‌شوند و تمام مراحل نصب و راه‌اندازی و تست دستگاه‌ها را در مدت زمان کم با حضور خود شما انجام می‌دهند. شما در نهایت خواهید دید کیفیت آب مصرفی شما چقدر تغییر کرده است و با دستگاه‌های تست کیفیت آب می‌بینید چه حجمی از آلاینده‌ها از داخل آب حذف شده‌اند. در ضمن اگر در انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب سردرگم هستید و اطلاعات کمی در این زمینه دارید با مشاوره خرید دستگاه تصفیه آب می‌توانید جواب تمام سوالات‌تان را از رادگسترنوین بگیرید.

فردا دیر است. همین امروز آب آشامیدنی سالم و پاک را به خودت و خانواده و عزیزانت هدیه کن.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام