هر ماده یا محلولی PH خاص خودش را دارد. در حقیقت این PH‌ میزان اسیدی یا بازی بودن آن ماده را مشخص می‌کند. PH آب خالص 7 است و اعداد بالاتر از 7 نشان‌دهنده‌ی بازی یا قلیایی بودن ماده هستند و اعداد کمتر از 7 به معنای اسیدی بودن آن است. آب شهری به دلیل وجود برخی مواد اسیدی و ترکیب‌های هیدروکلریک (ترکیب یونی هیدروژن و کلر) دارای خصلت اسیدی می‌باشد.

این نوع آب اسیدی مضرات زیادی برای بدن دارد و بهتر است به نحوی آن را تبدیل به آب قلیایی کرد. در این مقاله به معرفی دستگاه آب قلیایی خواهیم پرداخت که PH آب را تغییر می‌دهد. دستگاه تصفیه آب قلیایی در حقیقت سلامت آب آشامیدنی شما را تضمین می‌کند.

آب قلیایی چیست؟

آب خالص یا آب مقطر که هیچ ماده‌ی معدنی ندارد دارای PH برابر 7 است یعنی یک ماده که نه اسید است و نه باز. اما بدن ما برخی از مهم‌ترین مواد معدنی را از طریق آب دریافت می‌کند. موادی مانند منیزیم، کلسیم و برخی ترکیبات پروتئینی از نیازهای بدن هستند. آب قلیایی این مواد معدنی را دارد (چرا که با حذف یون‌های منفی مانند کلر، این مواد می‌توانند به راحتی در آب حل شوند) و PH آن هم کاملا با pH موردنیاز برای بدن سازگار است. این آب دارای خاصیت آنتی اکسیدان نیز می‌باشد که برای بدن بسیار ضروری می‌باشد. آب قلیایی فواید زیادی برای بدن دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

فواید آب قلیایی برای بدن

فواید آب قلیایی برای بدن

آب قلیایی که توسط دستگاه تصفیه آب قلیایی تامین می‌شود چند مزیت عمده برای بدن دارد. اول اینکه در طول روز به دلیل خوردن و یا آشامیدن برخی غذاها و یا مایعات اسیدی pH بدن از حالت نرمال خارج می‌شود. آب قلیایی این pH را به حالت طبیعی بدن برمی‌گرداند و در نتیجه‌ی آن عملکرد کلی بدن شما به حالت نرمال برمی‌گردد. آب یونیزه شده یا قلیایی چند مزیت دیگر برای بدن دارد که در ادامه آورده شده است.

 

آب قلیایی از پیر شدن زود هنگام سلول‌ها جلوگیری می‌کند. چرا که نرخ اکسیداسیون در سلول‌ها را کاهش می‌دهد.

از درد عضلات و دردهای ماهیچه‌ای که به دلیل آب میان‌بافتی بدن و اسیدی بودن آن به وجود می‌آید جلوگیری می‌کند.

اجازه نمی‌دهد پوست شما خشک شود.

از شکستن موها و ناخن‌ها به صورت مداوم جلوگیری می‌کند.

به دلیل نرمال کردن میزان pH طبیعی بدن از خستگی مزمن، تنش، استرس و بیماری‌های روحی و روانی و علی‌الخصوص فشار عصبی جلوگیری می‌کند.

احتمال بروز سرطان را کاهش می‌دهد.

به دلیل تامین برخی پروتئین‌های ضروری محلول در آب برای بدن از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

 

توجه داشته باشید که آب قلیایی با آب معدنی تفاوت دارد و آب قلیایی صرفا حجم المان‌های اسیدی موجود در آب را کاهش می‌دهد. در حالی که آب معدنی از چشمه‌ها و منابع زیرزمینی گرفته می‌شود که هر کدام هم خواص مختص خودشان را دارند.

 
خرید دستگاه تصفیه آب قلیایی

با خرید دستگاه آب قلیایی خیال شما از بابت مشکلات ناشی از اسیدی بودن آب راحت می‌شود و در حقیقت سلامتی را به بدن خود هدیه می‌کنید. دستگاه آب قلیایی کلر اضافه شده به آب و ترکیبات هیدروکلریک را حذف می‌کند. این ترکیبات از اثرگذاری مواد معدنی و قلیایی موجود در آب جلوگیری می‌کند در نتیجه باید حذف شود. همچنین کلر موجود در آب باعث بروز سرطان سینه در خانم‌ها و سرطان پروستات در آقایان می‌شود و در حال حاضر به دلیل شیوع این بیماری‌ها استفاده از دستگاه تصفیه آب قلیایی یک ضرورت است.
دستگاه تصفیه آب قلیایی از علم شیمی برای حذف عناصر سمی (یون‌هایی با بار منفی) استفاده می‌شود. در داخل این دستگاه چند قطب مثبت تعبیه شده‌‌اند که با این یون‌ها واکنش می‌دهند و آن‌ها را جذب می‌کنند. در حقیقت آب خروجی از دستگاه آب قلیایی هیچگونه مواد سمی و اسیدی نندارد. این یون‌های منفی جذب قطب‌های مثبت دستگاه می‌شوند و در نهایت از زیرآب آن خارج می‌شوند. لازم به ذکر است که این دستگاه در قسمت بالایی سینک ظرفشویی نصب می‌شود و می‌توانید به طور دقیق عملکرد آن را ببینید.

تصفیه آب خانگی قلیایی

قیمت دستگاه آب قلیایی کن

قیمت آب قلیایی کن با توجه به برندهای سازنده و کیفیت آن سنجیده می‌شود. از مواردی که مستقیما در قیمت آب قلیایی کن تاثیر می‌گذارند نوع فیلتراسیون آن و قدرت جذب Plate های آن می‌باشد. میزان مصرف برق دستگاه هم از اهمیت زیادی برخوردار است. در حقیقت این دستگاه در زمان کار 85 وات برق مصرف می‌کند و در حالت آماده به کار 2 الی 5 وات برق مصرف می‌کند که بسیار کم است. دستگاه‌هایی که مصرف برق کمتری دارند و بازده بالایی دارند عمدتا قیمت بیشتری هم دارند.

 

حالا که با مزایای آب قلیایی برای بدن آشنا شده‌اید و می‌خواهید آب سالم بنوشید یک راه‌حل دارید و آن هم خرید دستگاه تصفیه آب قلیایی است. با خرید این دستگاه می‌توانید آبی سالم و سرشار از مواد معدنی و بدون ترکیبات مضر و سرطان‌زا خواهید داشت که سلامتی شما و خانواده‌تان را تضمین می‌کند.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام