آب یکی از ضروری‌ترین نیازهای بدن ما است و مصداق آن جمله‌ی معروف "آب مایه حیات است" می‌‌باشد، اما موضوعی که اهمیت دارد این است که آبی که توسط افراد مصرف می‌گردد باید دارای حداقل استانداردهایی باشد تا از بروز مشکلات ناشی از آب آلوده پیشگیری شود. امروزه با پیشرفت علم اهمیت این موضوع بیش از پیش آشکار شده است و همواره مهندسان و طراحان در جستجوی راه‌حلی برای بر طرف کردن این مشکل بوده‌اند.

امروزه با تولید دستگاه‌های تصفیه آب این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. یک دستگاه تصفیه آب ‌‌ناخالصی‌ها و ناپاکی‌ها را فیلتر می‌کند و یک آب آشامیدنی بهداشتی و سالم را تحویل می‌دهد. در این مقاله به معرفی چند نوع دستگاه تصفیه آب که در کشورهای در حال توسعه استفاده می‌شود و دستگاه‌های تصفیه آب خانگی می‌پردازیم.

 
انواع دستگاه تصفیه آب 

در کشورهای کم درآمد هر ساله 3.575 میلیون نفر در اثر بیماری‌های مرتبط با آب در جهان می‌میرند. بحران آب در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های دنیا است. همیشه، نیمی از تخت‌های بیمارستانی در جهان توسط اشخاصی که مبتلا به بیماری‌هایی هستند که عدم دسترسی به آب آشامیدنی و بهداشت مناسب عامل آن است، اشغال می‌شوند. این مسائل ناگوار که جامعه ما را تهدید می‌کنند، باعث می‌شود که طراحان، مخترعان و مهندسان در پی یافتن یک راه حل برای این مشکل باشند. در همین راستا سه مدل دستگاه تصفیه آب برای کشورهای در حال توسعه پیشنهاد شده و در حال استفاده می‌باشد.

 

Lifestraw

Lifestraw یک لوله‌ی کوچک سیگار شکل است که واقعاً دستگاه جالبی است. این طراحی هوشمندانه آب را قبل از رسیدن به دهان شما از پاتوژن‌های بالقوه مانند تیفوئید، وبا و دیسترانت پاک می‌کند. Lifestraw یک راه ارزان برای تأمین آب آشامیدنی سالم برای کسانی که به آن نیاز دارند و درآمد پائینی نیز دارند، می‌باشد.

 

فیلترهای آب سرامیکی

این دستگاه تصفیه آب که برای مردمان کامبوج ساخته و توزیع شده است، باعث کاهش 50 درصدی بیماری‌های اسهالی از زمان استفاده از آن یعنی از سال 2002 شده است. در این طرح که بین WSP و یونیسف مشترک است، فیلترها از خاک رس ساخته شده و منافذ کوچک مواد سرامیکی به اندازه‌ی کافی کوچک هستند تا تقریباً تمام باکتری‌ها و پروتوایزها را حذف کنند.

 

دوچرخه تصفیه آب

شرکت ژاپنیNippon Basic محصولی را به بازار ارائه کرده است که یک دوچرخه تصفیه آب است و برای مناطق روستایی دور افتاده طراحی شده است. انرژی مورد نیاز برای استفاده از این دستگاه تصفیه‌کننده آب Cycloclean از طریق انرژی جنبشی فراهم می‌شود و کاربران می‌توانند دوچرخه خود را سوار شوند، مسافت مورد نظر را طی کنند و در ضمن آب سالم و تصفیه شده نیز تحویل بگیرند.

 دستگاه تصفیه آب

تصفیه آب خانگی

 

در مناطق فقیر و کم درآمد از دستگاه‌هایی که در بالا اشاره شد برای تصفیه آب استفاده می‌کنند، اما در کشورهای دیگر، مردم اغلب از دستگاه تصفیه کننده آب خانگی استفاده می‌کنند. این دستگاه‌های تصفیه کننده آب نه تنها آب آشامیدنی شما را تمیز می‌کنند ، بلکه طعم آن را نیز بهتر کرده و بوی آب، مواد شیمیایی و باکتری‌های آن را نیز از بین می‌برند.

انواع متفاوتی از دستگاه‌های تصفیه کننده آب خانگی وجود دارد و شما باید بر اساس نیاز خود دستگاه تصفیه آب خانگی خود را خریداری نمایید. یکی از راه‌هایی که شما می‌توانید دستگاه خود را خریداری نمایید، خرید اینترنتی تصفیه آب می‌باشد.

 

یکی از مدل‌های دستگاه تصفیه کننده آب دستگاهی است که زیر شیر آب نصب می‌شود و نصب راحتی هم دارد. این دستگاه که معمولاً در کابینت زیر سینک ظرفشویی قرار می‌گیرد، نیاز به لوله‌کشی پیچیده‌ای ندارد و فقط آب شیری که به آن وصل می‌شود را تصفیه می‌کند. هر چند ماه یکبار (بسته به منطقه‌ای که شما زندگی می‌کنید) فیلتر آن باید تعویض گردد. استفاده از این دستگاه تصفیه آب مقرون به صرفه می‌باشد و از دوام خوبی نیز برخوردار می‌باشد. این دستگاه نیز شامل خرید اینترنتی تصفیه آب می‌باشد.
علاوه بر این، دستگاه‌های تصفیه آب خانگی کامل نیز هستند که به لوله‌کشی اصلی خانه وصل می‌شوند و آب تمام خانه را تصفیه می‌کنند. این نوع دستگاه‌ها هزینه بالایی دارند و نصب آن‌ها هم سخت و زمان‌بر است، ولی در طولانی مدت باعث بهبود سلامت افراد می‌شوند. شما می‌توانید این دستگاه را نیز به روش خرید اینترنتی تصفیه آب خریداری نمایید.

عملکرد

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید هنگام خرید تصفیه آب در نظر گرفته شود، عملکرد کلی دستگاه و بازدهی آن است. بهترین سیستم‌های تصفیه آب، انواع آلاینده‌ها از جمله کلر، سرب، جیوه، باکتری‌ها و انواع دیگری از مواد شیمیایی را از بین می‌برند. همچنین بهتر است دنبال دستگاه تصفیه آب باشید که بتواند بوی آب را از بین برده و باعث بهبود طعم آب شود.

دمای آب

دمای آب عامل مهمی است که هنگام خرید دستگاه تصفیه آب باید به آن توجه شود. بهتر است دستگاهی را انتخاب نمایید که بتواند هر دو نوع آب سرد و گرم را تصفیه نماید. همچنین فشار کارکرد تصفیه آب را متناسب با فشار آب منزل خودتان در نظر بگیرید تا اختلاف فشار بین این دو مشکلی ایجاد نکند.

نصب و گارانتی

اگر شما نمی‌خواهید هر ماه دستگاه تصفیه آب خانگی خود را عوض کنید، بهتر است به کیفیت دستگاهی که می‌خواهید بخرید، دقت زیادی داشته باشید. بهترین دستگاه‌های تصفیه آب خانگی گارانتی یک ساله یا بیشتر دارند. که در این 1 سال هر مشکلی به رایگان خدمت میرسن و مشکل رو رفع میکنند و خدمات پس از فروش مادام العمر دارند

همچنین، نصب دستگاه تصفیه آب نیز عامل بسیار مهمی در به کار بردن بهترین دستگاه‌های تصفیه آب است. سیستم‌هایی که کل آب خانه را تصفیه می‌کنند چون به خط اصلی آب وصل می‌شوند، بسیار پیچیده هستند. در حالی که دستگاه‌های تصفیه آب خانگی‌که فقط به شیر آب وصل می‌شوند نصب بسیار ساده و راحتی دارند. بسیاری از محصولات دفترچه راهنمای نصب دارند. اگر شما از روش خرید اینترنتی تصفیه آب استفاده کنید می‌توانید از شرکتی که محصول را خریداری می‌کنید درخواست نصب با کیفیت و رایگان کنید که رادگسترنوین هم مشاوره عالی برای خریداران میدهد و فروش بهترین نوع های تصفیه آب خانگی معرفی میکند برای خرید و هم نصب رایگان دارد و گارانتی طلایی و خدمات پس از فروش مادام العمر.
با در نظر گرفتن عوامل فوق، می‌توانید بهترین دستگاه تصفیه آب مورد نیاز خود را خریداری و نصب کنید و از نوشیدن آب سالم و گوارا لذت ببرید!

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام