در مقاله‌ی ضرورت تصفیه آب بر سلامت انسان در خصوص اهمیت تصفیه آب صحبت کردیم. اکنون قصد داریم در مورد نحوه‌ی انتخاب دستگاه تصفیه خانگی صحبت کنیم. انتخاب بهترین آب تصفیه کن خانگی در صورت عدم شناخت کافی در مورد آن احتمالاً تصمیم‌گیری دشواری خواهد بود.

پیش از انتخاب بهترین آب تصفیه کن خانگی ابتدا باید با فناوری های مختلف این دستگاه آشنا شوید تا مناسب ترین گزینه را برای منطقه‌ی خود انتخاب کنید. چرا که تصفیه آب کاملاً به آبرسانی محل زندگی شما بستگی دارد. از سوی دیگر باید بدانیم که قیمت فروش دستگاه تصفیه آب خانگی بر حسب فناوری های موجود در دستگاه متفاوت بوده و شما می توانید پس از بررسی قیمت دستگاه تصفیه آب مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

4 نکته در خصوص بهترین آب تصفیه کن خانگی برای آبرسانی منطقه‌ی شما

دستگاه تصفیه آب خانگی

نوع آبرسانی منزل:

نخستین فاکتور تصمیم گیری در خصوص بهترین آب تصفیه کن خانگی همین مسئله است. به علاوه منبع آب نیز باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود حذف نمک¬های محلول مضر ضروری است و یا آب حاوی ویروس و میکروب های مضر برای سلامت بدن است یا خیر؟ وجود فلزات سنگینی چون سرب، آرسنیک و جیوه در آب برای سلامت انسان مضر بوده و باید حذف شوند. به علاوه آب ممکن است حاوی میکروب ها، باکتری ها و ویروس¬های باشد که منجر به بروزبیماری­های ناشی از آب چون وبا، حصبه، اسهال خونی و... گردد. از همین رو باید دستگاه تصفیه آب را هوشمندانه انتخاب کنیم. هر چند ممکن است در ابتدا قیمت دستگاه تصفیه آب گران به نظر بیاید اما در نهایت شما را از هزینه های سنگین درمان ناشی از آب آلوده دور می¬کند.

میزان مجموع نمک محلول در آب و سختی آب:

در خصوص مجموع نمک محلول در آب که به محاسبه‌ی سختی و نرمی آب کمک می کند، بسیار شنیده ایم. آب حاوی میزان بالایی ناخالصی و نمک محلول در آب است که برای سلامتی انسان مضر بوده و باید از آن حذف گردند. همانگونه که گفتیم آب حاوی فلزات سنگینی چون آرسنیک و... است که در دراز مدت برای سلامت انسان مضر بوده و طول عمر را کاهش میدهد. تصفیه کننده‌ی اسمز معکوس به راحتی می تواند آب سنگین را به آب نرم و قابل آشامیدن تبدیل کند. قیمت دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس چیزی بین 500 تا 600 هزار تومان است.

فناوری های تصفیه آب گوناگون موجود در بازار:

RO (اسمز معکوس): این فناوری عمدتاً برای تصفیه آب حاوی مقادیر بالای نمک مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش آب از یک غشای نیمه تراوا تحت فشار بالا به جهت حذف ناخالصی های محلول عبور می کند. فروش دستگاه تصفیه آب خانگی RO بیشتر برای تصفیه آب های شور، خارا و سخت صورت می گیرد. این فناوری برای تصفیه آب مستلزم برق بوده و پساب زیادی تولید می کند.

UV (فرابنفش): این فناوری عمدتاً برای تصفیه‌ی میکروب ها، باکتری ها و ویروس ها استفاده می شود. این فناوری از یک میله‌ی تولید کننده‌ی اشعه‌ی فرابنفش استفاده می کند که با عبور از آب میکروب ها، باکتری ها و ویروس های حاضر در آب را از بین می برد. این فناوری نیز مستلزم برق بوده اما پساب تولید نمی کند.

UF (فراپالایش): این فناوری از رشته های الیاف برای رفع سختی آب تا حدی خاص استفاده می کند. در این روش آب با عبور از الیاف میکروفایبر نمک های محلول در خود را از دست می دهد. این روش با الهام از گیاهان و درختان که از ریشه های خود به عنوان الیافی برای فیلتر آب‌های زیر زمینی اسفاده می کنند، پدید آمده است. قیمت دستگاه تصفیه آب UF معمولاً بین 200 تا 300 هزار تومان است.

فناوری مناسب منزل شما:

بسته به ناخالصی ها و منابع آب و شیوه آب رسانی دستگاه های تصفیه متفاوتی در بازار وجود دارد که با توجه به آن‌ها باید بهترین آب تصفیه کن خانگی را انتخاب نمایید.

 فروش دستگاه تصفیه آب خانگی UV بیشتر برای افراد و شرکت هایی صورت می¬گیرد که قصد اطمینان از عدم وجود نمک بالا در آب آشامیدنی را دارند که برای سلامت افراد مضر است. به علاوه آن‌ها از غشای متفاوت برای تصفیه آب استفاده می کنند.

 بهترین آب تصفیه کن خانگی برای از بین بردن میکروب ها، ویروس ها و باکتری ها و پیشگیری از ابتلا به بیماری های ناشی از آب آلوده مثل وبا و اسهال خونی دستگاه تصفیه فرابنفش است.
 تصفیه کننده مبتنی بر جاذبه اصولاً در مناطق مواجه با مشکل برق مورد استفاده قرار می گیرد. این تصفیه بر پایه تفاوت فشار است، آب از مخزنی بالاتر به مخزنی پایین تر حرکت می کند در حالی که با عبور از جعبه و فیلترهایی بین این دو فضا تصفیه می شود. این تصفیه کننده صرفاً برای آب های نرم حاوی اندکی نمک محلول مناسب است.

ترکیبی از فناوری¬های تصفیه، که در این روش برای فیلتر کردن آب از چند فناوری تصفیه استفاده می کنیم. تصفیه کننده های ترکیبی بدون نیاز به نگرانی در خصوص منبع آب، می توانند با هر نوع آبی مورد استفاده قرار گیرند، این مدل تصفیه کننده از فناوری های UV، UF و RO برای تصفیه آب استفاده می کنند. این نوع تصفیه کننده معمولاً به صورت خودکار سطح آب را اندازه گیری کرده و سپس مناسب ترین فناوری تصفیه را برای پاکسازی آب اعمال می نماید. معمولاً فروش دستگاه تصفیه آب خانگی به افراد توصیه می شود چرا که این مدل دستگاه از قدرت پاکسازی بالاتری برخوردار بوده و آب پاک و خالصی را ارائه می دهد.

به اختصار می توان گفت زمانی که فروش دستگاه تصفیه آب خانگی به شما پیشنهاد می شود، بی گدار به آب نزنید صرفاً قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی را ملاک قرار ندهید. آنچه که حائز اهمیت است انتخاب بهترین آب تصفیه کن خانگی متناسب با منبع آب، نوع آبرسانی و محل سکونت شما می باشد.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام