نوشیدن آب سالم و مناسب دغدغه ی اکثر انسانهایی ست که به سلامت خود و خانواده شان می اندیشند همین نیاز انسانها شرکت های مختلفی را به سمت تولید و واردات انواع دستگاه های مناسب جهت تولید آب آشامیدنی مناسب و سالم هدایت کرده است. خرید دستگاه تصفیه آب که بتواند برای شما آب سالم و استانداردی را محیا سازد نیزا به مقداری دانش اولیه, تحقیق و بررسی دارد

باید قبل از اقدام به خرید راجع به انواع دستگاه هی موجود مطالعه کنید و با افراد متخصص راجع به خرید دستگاه تصفیه آب مناسب شرایط, نیاز و امکانات خود صحبت و مشورت کنید. نتیجه ی تحقیقات شما کمکتان می کند تا بتوانید به درستی خرید قطعات تصفیه آب خانگی را انجام داده و دستگاه بسیار خوبی را خریداری کنید.

معرفی انواع قطعات دستگاه تصفیه آب

به طور کلی می توان گفت با وجود تمام تفاوت هایی که انوع مختلف دستگاه تصفیه آب ها با هم دارند ولی پایه و قطعات تقریبا یکسانی دارند ساختار و چیدمان این قطعا و لوازم یدکی دستگاه تصفیه آب تقریبا با یکدیگر مشابه است و می توان یک توضیح کلی برای این قطعات ارائه کرد. یک دستگاه تصفیه آب خانگی شامل دوگروه از قطعات تصفیه آب می باشد یک گروه قطعات اصلی و گروه دیگر قطعات فرعی. گروه فرعی شامل مخزن , شیرآلات و ... بوده و گروه اصلی شامل فیلتر های تصفیه هستند.

فیلتر ها که وظیفه ی تصفیه ی اب و کاهش املاح مواد آلاینده را برعهده دارند انواع مختلفی هستند که هرکدام کاری خاص و متفاوتی را انجام میدهند. این فیلترها هرکدام کار یکدیگر را تکمیل میکنند و در مجموع باعث می شوند تا دستگاه بتواند آب تصفیه شده و بدون آلاینده را تحویل دهد.

فیلتر مرحله اول که فیلتر پلی پروپیلن نام دارد وظیفه ی حذف رسوبا موجود در آب و ضایعاتی مانند زنگ زدگی لوله ها و گل و لای و لجن هارا برعهده دارد این فیلتر سفید رنگ و شفاف عمری در حدود 6 تا 8 ماه دارد و به این میزان می تواند وظیفه ی خود را به خوبی انجام دهد . پس از تمام شدن عم مفید این فیلتر و همه ی فیلترهای دیگر باید سریعا فیلتر را عوض کرد زیرا با پایان یافتن عمرمفیذ فیلتر دستگاه تصفیه آب نمی تواند وظیفه ی خود را انجام دهد.

دومین فیلتر , فیلتر کربن گرانول است که باعث شفافیت آب می شود این فیلتر که از جنس پوست نارگیل می باشد آلاینده های شیمیایی اعم از کلر و موارد مشابه را از آب حذف می کند و اگر آب بو یا طعم نامطبوعی داشته باشد به وسیله ی این فیلتر قابل از بین بردن است. از این فیلتر می توان 6 ماه تا 1 سال استفاده کرد و همانطور که پیش از این گفته شد پس از پایان عمر مفید آن باید با فیلتر نو و جدید تعویض شود.

سومین فیلتر , فیلتر کربن بلاک است که به عنوان مکمل و کامل کننده ی کار فیلتر دوم عمل ی کند عمر مفید این فیلتر 6 ماه است . شکل ظاهری این فیلتر شامل یک نوار توری دور فیلتر است.

فیلتر چهارم یکی از مهم ترین فیلتر ها یعنی فیلتر ممبران است می توان این فیلتر را اصلی ترین فیلتر دستگاه تصفیه آب دانست وظیفه ی این فیلتر حذف آلودگی های آب است که به صورت محلول در آب وجود دارد آلودگی هایی همچون قارچ ها , ویروس , انگ و ... . عمر مفید این فیلتر تقریبا دوسال است و بعد از این زمان باید جایگزین شود.

پنجمین فیلتر , فیلتر پست کربن یا کربن نهایی است. وظیفه ی این فیلتر حذف بو و طعمی ست که در اثر ماندن آب در مخزن ایجاد می شود این فیلتر بعد از مخزن ذخیره آب قرار می گیرد و عمرمفیدی معادل 12 تا 15 ماه دارد.

ششمین فیلتر, فیلتر مینرال است که متشکل از سنگ های معدنیست این فیلتر در دستگاه های تصفیه آب با سیستم RO مورد استفاده قرار میگیرد زیرا در این سیستم بخش زیدی از مواد معدنی مفید آب نیز حذف می شود. بدن انسان به مواد معدنی مفید حذف شده نیز احتیاج دارد پس به وسیله ی این فیلتر می توان بخش ها مفید حذف شده را به آب اضافه کرد تا بدن ما دچار کم بود مواد معدنی مورد نیازش که از آب تامین می شود نگردد. عمر مفیذ این فیلترنیز حدود 12 تا 15 ماه می باشد.

فیلترهای قلیایی کننده آب orp یا آلکاین در مرحله هفتم

فیلتر یووی uv اشعه فرابنفش برای ضد عفونی کننده آب و ویروس کشی هست که در مرحله هشتم استفاده میشود
فیلترهای دیگری هم مثل فیلتر 3کاره آتی باکتریال و فیلتر اکسیژن ساز و فیلتر محافظ ممبران یا همان pp اینلاین هم موجود هست که اکثرا در مراحل آخر دستگاه استفاده میشوند

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن قیمت ها و مدل های مختلف فیلترهای تصفیه آب خانگی به صفحه قیمت فیلتر تصفیه آب مراجعه نمایید.

 

بخش های ذکر شده را می توان مهم ترین بخش های یک دستگاه تصفیه آب دانست که هرکدام اهمیت ویژه ای دارند و در هنگام خرید و فروش قطعات دستگاه تصفیه آب باید به کیفیت فیلترها توجه ویژه ای داشت. لازم است بدانید قیمت قطعات دستگاه تصفیه آب با توجه به کیفیت آنها کم و زیاد شده و همچنین تک فروشی و یا فروش عمده قطعات تصفیه آب نیز بر قیمت لوازم جانبی تصفیه آب تاثیر دارد.

علاوه بر بخش های اصلی هر دستگاه تصفیه آب خانگی قطعات فرعی نیز دارد که با قرار گرفتنن در کنار یکدیگر باعث می شوند دستگاه کار خود را به خوبی انجام دهد از جمله این قطعات می توان به محفظه یا هوزینگ, شاسی آداپتور برق , شیلنگ و ... اشاره داشت.

محفظه ی فیلتر یا حوزینگ بخشی است که فیلتر ها در آن قرار دارند این محفظه وظیفه ی حفظ و نگهداری از فیلترها را دارد و به این منظور از آن استفاده می شود.

قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی

مخزن دستگاه تصفیه آب تصفیه شده بعد از اتمام پروسه ی تصفیه به این مخزن هدایت می شود از این مخزن نگهداری آب تصفیه شده استفاده می شود و با قدرت پمپ آب با فشار بالاتری خروج پیدا میکند

فشار سنج یا گیج فشار قطعه ایست برای اندازه گیری و کنترل فشار آبی که از از خروجی آب به فیلتر ممبران وارد می شود و فقط در زمان پر شدن مخزن درجه آن بالا میرود
پایه یا براکت دستگاه تصفیه آب قطعه ایست که فیلتر ها و محفظه ها روی آن قرار گرفته و سوار شده است به این قطعه شاسی نیز گفته می شود و و در دو نوع فلزی و پلاستیکی در بازار وجود دارد.

پمپ تصفیه آب یکی از مهم ترین قطعات در دستگاه تصفیه آب به روش اسمزمعکوس است از این پمپ برای بالا بردن فشار آبی که وارد فیلتر ها می شود استفاده می گردد.

سوئیچ تصفیه آب یکی دیگر از قطعه هایی ست که در دستگاه تصفیه آب مورد استفاده قرار میگیرد د. نوع سوئیچ در این دستگاه وجود دارد سوئیچ فشار بالا و سوئیچ فشار پایین زمانی که جریان آب ورودی به دستگاه قطع می شود از سوئیچ فشار پایین برای قطع جریان برق استفاده می شود و سوئیچ فشار بالا در هنگام پر شدن مخزن برای قطع و وصل پمپ استفاده می شود.

شلنگ تصفیه آب ابزاریست که باعث می شود آب در تمام دستگاه به وسیله ی آن جریان داشته باشد.

شیر برداشت , شیری که بر روی سینک نصب می شود و برای مصرف آب تصفیه شده کاربرد دارد.

شیر میکس ابزاریست که در صورت لزوم برای ترکیب آب کامل تصفیه شده و آبی که بخشی از آن تصفیه شده است در روش اسمز معکوس سختی آب چون گرفته میشود کمی آب به تلخی میزند این امر طبیعی است و به مرور زمان عادت میکنید ولی میتوان با کمی باز کردن شیر میکس ترکیب آب میزانی املاح به آب برگردانده می شود و سختی آب تنظیم میگردد.

آداپتور یا ترانس ولتاژ مورد نیاز برای دستگاه تصفیه آب را فراهم می ساز تا دستگاه با این جریان کار کند .

اورینگ قطعه ایست که برای آب بندی دستگاه تصفیه آب مورد استفاده قرار میگرد.

محدود کننده ی جریان فاضلاب (کپسول پساب) قطعه ایست که پس ماند آب را به خارج از دستگاه آب هدایت می کند این قطعه یکی از مهم ترین بخش های دستگاه تصفیه آب است که جریان آب خروجی به سمت فاضلاب را تحت کنترل خود دارد. درصورتی که این بخش وجود نداشته باشد تصفیه ای صورت نمیگیرد و پساب و آب تصفیه شده ترکیب می شوند.

 لیست قیمت قطعات دستگاه تصفیه آب

 قیمت قطعات مختلف با توجه به جنس و کشور تولید کننده و ... متفاوت خواهند بود ولی حدود قیمت لوازم جانبی تصفیه آب به شرح ذیل می باشد

(توجه داشته باشید کلیه قیمت ها همراه با ارسال و نصب رایگان توسط کارشناسان نصب شرکت راد گستر نوین میباشد)

  • سنسور فشار بالا (های پرشر) 35 هزار تومان
  • سنسور فشار پایین (لو پرشر) 35هزار تومان
  • آداپتور (ترانس) 125 هزارتومان
  • اتصالات پنوماتیک هر قطعه 2 تومان
  • اتصالات و فیتینگ ها ارگانیک 4 هزارتومان
  • حوزینگ مرحله دوم و سوم مات 95 هزار تومان
  • حوزینگ شفاف مرحله اول 95 هزار تومان
  • هوزینگ ممبران (مرحله چهارم) 95 هزار تومان
  • شاسی دستگاه 85 هزار تومان
  • شلنگ هر متر 3 تومان
  • شیر برقی 35 تومان
  • مخزن دستگاه تصفیه آب از 195 تا 340 هزار تومان
  • شیر برداشت نیمه اهرمی 125 هزارتومان
  • شیر برداشت ستاره ای 95 هزار تومان
  • شیر تمام اهرمی بزرگ 175 هزار تومان
  • کلگی پمپ 125 هزار تومان
  • کپسول پساب (درین) 35 هزار تومان
  • مغزی شیر ستاره ای(فلکه ای) و نیمه اهرمی و تمام اهرمی 35 هزار تومان
  • شیر میکس 35 هزار تومان
  • پمپ تصفیه آب 125 psi تایوانی 290 هزار تومان

 

قیمت شیر اهرمی تصفیه آب

 شیر اهرمی دستگاه تصفیه آب در مدل های مختلف توسط تامین کنندگان متفاوتی به بازار عرضه می شود این تفاوت ها در شکل ظاهری شیر و نوع استفاده ی آن وجود دارد . شما با توجه به نوع سینک و میزان استفاده و نحوه و جایگاه قرارگیری شیر اهرمی می توانید از بین مدل های موجود بهترین گزینه را انتخاب کنید. با توجه به تفاوت های موجود حدود شیر نیمه اهرمی با کیفیت 125 هزار تومان می باشد تمام اهرمی پایه بلند 50 هزار تومان بالاتر میباشد

 قیمت پمپ تصفیه آب تایوان

 با توجه به متفاوت بودن انواع پمپ های تصفیه آب و تفاوت در جنس و نوع ساخت محصولات مختلف قیمت های آنها نیز متفاوت اند و برخی از برندهای خوب پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی به شرح زیر است که حدود قیمت آنها 270 تا 340 هزار تومان میباشند.

پمپ سافت واتر تایوان SOFT WATER
پمپ کوجین KOJIN
پمپ هیدون تایوان HEADON

 پمپ تصفیه آب خانگی

قیمت فیلتر آب تصفیه کن

 فیلترهای مختلفی جهت استفاده در دستگاه تصفیه آب وجود دارند این فیلترها باید به صورت دوره ای در بازه های زمانی ثابتی عوض شوند. دقت داشته باشید نکاتی مثل کیفیت و جنس فیلترها را در خرید قطعات تصفیه آب خانگی درنظر داشته. لازم است بدانید درصورت خرید و فروش عمده قطعات تصفیه آب میتوانید محصولات مورد نیاز را با قیمت مناسب تری تهیه کنید.
فیلتر ها به صورت تک یا پک های دو یا 3 تایی و یا بیشتر در بازار عرضه می شوند. حدود قیمت فیلترهای تایوانی دستگاه تصفیه آب خانگی از 95 هزار تومان تا 500 هزار تومان تفاوت دارد.

 خرید قطعات آب تصفیه کن خانگی

 باید بدانید که قطعات تصفیه آب خانگی جهت حفظ و نگهداری دستگاه باید به طور مداوم بررسی و درصورت وجود مشکل باید تعویض شود. چک کردن پی در پی قطعات مختلف باعث می شود تا خیلی سریع مشکلات دستگاه شناسایی شود و پیش از اینکه صدمات غیرقابل جبرانی به دستگاه تصفیه آب وارد گردد اقدام به تعویض و یا تعمیر قطعات شود. لازم است بدانید خرید قطعات تصفیه آب خانگی اهمیتی برابر با انتخاب دستگاه تصفیه آب دارد. زیرا قطعات نامناسب و غیر استاندارد می تواند برای دستگاه شما ایجاد مشکل کند. در پروسه ی خرید بهتر است با یک متخصص نیز مشورت کنید.

شرکت راد گستر نوین با 16 سال سابقه درخشان در زمینه واردات و عرضه بهترین دستگاههای تصفیه آب خانگی و همچنین کلیه قطعات و لوازم و فیلتر اصلی با بهترین کیفیت و قیمت آماده خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام