هیچ موجودی بدون هوا نمی‌تواند زنده بماند؛ اما آیا تابه‌حال با خود فکر کرده‌اید که نقش هوای سالم در حفظ سلامتی چیست؟ تا چند سال پیش آلودگی هوا بیشتر در تعداد محدودی از شهرهای بزرگ اتفاق می‌افتاد، اما امروزه با افزایش جمعیت و گسترش استفاده از وسایل حمل‌ونقل، این مشکل به یکی از مشکلات مهم در تمام مناطق کشور تبدیل‌شده است.

به‌علاوه، در سال‌های اخیر نواحی جنوب کشور نیز آلودگی‌های هوای مختص خود را داشته‌اند که آلودگی هوا در اثر گردوغبار از جمله مهم‌ترین معضل این نواحی است. روشن است که از بین بردن ریشه‌ای مشکل آلودگی هوا نیاز به سیاست‌گذاری‌های کلان دارد و هدفی نیست که در کوتاه‌مدت بتوان به آن دست پیدا کرد؛ از طرفی تنفس هوای سالم برای همه انسان‌ها یک ضرورت است؛ بنابراین در چنین شرایطی چه‌کار باید کرد؟ ما قصد داریم در این مطلب دستگاه تصفیه هوای منزل را به‌عنوان یک‌راه حل برای این مشکل به شما معرفی کنیم و ببینیم که دستگاه تصفیه هوا چگونه کار میکند.

 

 

سیستم‌های تصفیه هوا خانگی چه هستند؟

 

سیستم‌های تصفیه هوا خانگی به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند آلودگی‌های هوا را تا حد زیادی از بین ببرند. همان‌گونه که دستگاه تصفیه آب، با داشتن فیلترهایی انواع آلاینده‌ها را به خود جذب می‌کند، دستگاه تصفیه کننده هوا نیز با جذب آلاینده‌های فیزیکی و شیمیایی موجود در هوا، هوایی سالم را برای افراد محیط به ارمغان می‌آورد. آلاینده‌های فیزیکی مواردی مانند گردوغبار و ذرات معلق در هوا هستند و آلاینده‌های شیمیایی هم به گازهای سمی، باکتری‌ها، ویروس‌ها و ... گفته می‌شود. عملکرد مهم تصفیه هوای منزل و یا تصفیه هوا در سایر محیط‌ها، ضدعفونی کردن محیط است. دستگاه‌های تصفیه هوا انواع مختلفی دارند که بسته به حجم فضا مورداستفاده قرار می‌گیرند. در ادامه خواهیم دید که دستگاه تصفیه هوا چگونه کار میکند.

 

دستگاه تصفیه هوا چگونه کار میکند؟

 

سیستم‌های تصفیه هوا خانگی دارای فیلترهایی هستند که انواع مختلف آلودگی‌ها را به خود جذب می‌کنند. از مهم‌ترین انواع فیلترهای مورداستفاده در این دستگاه‌ها می‌توان به فیلتر کربن برای از بین بردن سموم و آلاینده‌های شیمیایی و فیلتر هپا برای فیلتر ذرات معلق بسیار ریز اشاره کرد. برخی از دستگاه‌ها با اشعه ماورابنفش آلاینده‌ها را از بین می‌برند و برخی دیگر با یونیزه کردن هوا به پاک‌سازی آن کمک می‌کنند. دستگاه‌هایی که با تکنولوژی یونیزه کردن کار می‌کنند، یون‌های منفی توسط دستگاه تولید می‌شوند که با ذرات معلق و آلاینده‌ها واکنش داده و آن‌ها را از حالت معلق خارج کرده و از هوا جدا می‌کنند. در برخی از دستگاه‌ها از تکنولوژی ازن استفاده می‌شود؛ به این صورت که با تولید گاز ازن هوای محیط ضدعفونی می‌شود؛ چون این گاز خاصیت ضدعفونی‌کنندگی بالایی دارد. البته نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که مدل‌های مختلف تصفیه هوا ممکن است مزایا و معایبی داشته باشند؛ بنابراین ضروری است که قبل از خرید نسبت به انواع مختلف مدل‌ها و کارکرد آن‌ها و همچنین مزایا و معایب آن‌ها آگاهی لازم را کسب کنید.

سیستم تصفیه هوا خانگی 

بهترین دستگاه تصفیه هوا کدام است؟

 

در بخش قبل دیدیم که دستگاه تصفیه هوا چگونه کار میکند؛ در بین سیستم‌های تصفیه هوا خانگی دستگاه‌های فرابنفش (UV) هم از نظر کیفیت عملکرد و هم از نظر هزینه در رده مطلوب قرار دارند؛ این نوع از دستگاه‌ها هم از فیلترهای کربن فعال و فیلتر هپا استفاده می‌کنند و هم دارای فیلتر ضدعفونی‌کننده فرابنفش هستند. یکی از بهترین نمونه‌های این دستگاه متعلق به برند ناسیونال است که یک برند شناخته‌شده جهانی است. دستگاه تصفیه هوا ناسیونال یکی از بهترین دستگاه‌ها محسوب می‌شود که هوا را در 6 مرحله تصفیه می‌کند. در مراحل اول تا سوم، هوا توسط فیلتر کاتالیزور سرد، فیلتر کربن فعال سلولی و فیلتر آنتی باکتریال تصفیه می‌شود و آلاینده‌های عمده از جمله آلاینده‌های فیزیکی و ذرات معلق حذف می‌شوند. در مراحل چهارم تا ششم نیز به ترتیب فیلتر هپا، فیلتر ضدعفونی‌کننده فرابنفش و فیلتر یونیزاسیون منفی به‌کاررفته‌اند که درمجموع، هوا پس از گذشتن از این شش فیلتر تا 99.7 درصد پاک می‌شود. این دستگاه 6.8 کیلوگرم وزن دارد و برای فضاهایی با مساحت 40 تا 50 متر بسیار مناسب است؛ به همین خاطر برای فضاهای کوچک به‌ویژه در منازل مسکونی استفاده از این دستگاه پیشنهاد می‌شود.

 

چرا تصفیه هوای منزل مهم است؟

 

حال که دانستیم بهترین دستگاه تصفیه هوا کدام است و دستگاه تصفیه هوا چگونه کار میکند می‌خواهیم ببینیم که اصلاً چرا تصفیه هوای منزل توسط سیستم‌های تصفیه هوا خانگی اهمیت دارد. برخی افراد تصور می‌کنند که تنفس هوای ضدعفونی شده برای افرادی که دارای بیماری هستند ضرورت دارد؛ اما باید گفت که این موضوع برای افراد سالم هم اهمیت دارد و تنفس هوای سالم می‌تواند مانع از بروز بسیاری از بیماری‌ها گردد. تجربه نشان داده است که افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند به بیماری‌های تنفسی بیشتری دچار می‌شوند و به‌مرورزمان ریه، کبد و سایر اندام‌های آن‌ها آسیب می‌بیند. سالانه بخش قابل‌توجهی از افراد به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند و این در حالی است که تنها با استفاده از یک دستگاه تصفیه کننده هوا می‌توان از بخش قابل‌توجهی از این مرگ‌ها جلوگیری کرد. هوایی که در منزل تنفس می‌کنیم، در حقیقت هوایی است که از بیرون آمده است و به همین خاطر پر از آلودگی‌های مختلف از قبیل دودهای شیمیایی اتومبیل‌ها، آلاینده‌‌های صنعتی، باکتری‌ها، دود سیگار، ویروس، باکتری و ... است که همگی می‌توانند در میان‌مدت و بلندمدت عامل بروز بیماری‌های خطرناکی شوند. بنابراین با استفاده از تصفیه هوای منزل توسط بهترین دستگاه تصفیه هوا می‌توان نقش مهمی را در پیشگیری از مشکلات ایفا نمود و این مسئله برای سلامت کودکان و سالمندان به دلیل حساسیت‌های خاص سنی اهمیت ویژه دارد.

 

 

چگونه می‌توان یک دستگاه تصفیه کننده هوا عالی خریداری کرد؟

 

برای خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا مهم است که محصول موردنظر خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. در حال حاضر برندهای مختلفی در بازار دستگاه تصفیه هوا خانگی وجود دارند که از نظر کیفیت در رده‌های مختلفی قرار می‌گیرند. حتی برخی از دستگاه‌ها هم تقلبی هستند و به‌جای اصل باقیمتی چند برابر به فروش می‌رسند. یکی از مراکز مهم عرضه دستگاه تصفیه کننده هوا اورجینال شرکت راد گستر نوین است که امکان خرید را به روش‌های مختلف تلفنی، حضوری و اینترنتی فراهم آورده است. راد گستر نوین اصلی‌ترین واردکننده انواع دستگاه‌های تصفیه آب و تصفیه هوا خانگی در ایران است که بیش از ده سال سابقه فعالیت دارد. محصولاتی که این شرکت عرضه می‌کند، دارای گارانتی طلایی یک‌ساله هستند که همراه با خدمات پس از فروش طولانی‌مدت و پشتیبانی دائمی عرضه می‌شوند. محصولات شرکت راد گستر نوین به دلیل آن که از واردکننده به صورت مستقیم به دست خریدار می‌رسند، دارای قیمتی کمتر از قیمت‌های روز بازار هستند. به‌علاوه این شرکت برای محصولات خود تخفیف‌های قابل‌توجهی را در نظر گرفته است که درمجموع شرایط خرید استثنایی را برای تهیه بهترین دستگاه تصفیه هوا و تصفیه آب فراهم نموده است. با خرید تصفیه هوا از شرکت راد گستر نون شما هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت ارسال و نصب دستگاه تصفیه کننده هوا پرداخت نخواهید کرد و این اقدامات به صورت رایگان برایتان انجام خواهد شد. برای مشاهده محصولات و همچنین مطالعه مقالات مفید می‌توانید به سایت شرکت راد گستر نوین مراجعه نمایید.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام