هیچ چیز برای سلامتی مهم‌تر از آب نیست. این یک واقعیت است که یک فرد می‌تواند 7 روز بدون غذا زندگی کند اما بدون آب هیچ‌کس نمی‌تواند بیش از 3 روز دوام بیاورد. آب بیش از 70 درصد از وزن بدن را به خود اختصاص داده است که این موضوع نشان می‌دهد اهمیت آب تا کجاست؟ اما آیا همه‌ نوع آبی را می‌توان نوشید و آیا آبی که ما می‌خوریم سلامت کافی را دارد؟ آیا آب خود به تنهایی می‌تواند بیماری‌زا باشد؟

آیا لازم است آب تصفیه شود و آیا استفاده از دستگاه تصفیه آب مفید است و یا ضرر دارد؟ طبیعی است که وجود تصفیه خانه‌های بزرگ و صنعتی نتواند همه‌ی آلاینده‌هایی که در آب موجود است را از بین ببرد. آب نوشیدنی که در لوله‌های شهری قرار دارند انواع املاح، سختی‌ها و میکروب‌ها و ویروس‌های مختلف را با خود حمل می‌کند که این موارد به راحتی می‌تواند بیماری‌زا، حساسیت‌زا و در کل برای سلامت انسان مشکل‌ساز باشند.

از این رو با روی کار آمدن فناوری‌های جدید این امکان بوجود آمد تا با استفاده از دستگاه تصفیه آب بتوانیم در خانه و با ضریب اطمینان بالاتر آب را تصفیه کنیم. آب تصفیه شده مزایای زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به جذب بالاتر در بدن، کاهش استرس، بالا رفتن سیستم ایمنی بدن، انرژی بیشتر و... را اشاره کرد.

دستگاه تصفیه آب خانگی در مدل‌ها و برندهای مختلفی در بازار وجود دارد. هر یک با استفاده از قابلیت‌هایی اقدام به تصفیه آب می‌کنند که در مقالات قبلی به کرات در خصوص آن‌ها اشاراتی شد. برخی تنها یک مرحله‌ای بودند و برخی تا 5 و یا 6 مرحله آب را تصفیه می‌کردند.

اما وجود تصفیه آب در مراحل متنوع باعث اسیدی شدن آب می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که آب نه تنها کیفیت خوبی برای نوشیدن نداشته باشد بلکه حتی برخی از کارشناسان نوشیدن این نوع آب را با استناد به نداشتن مواد معدنی کافی و نداشتن حالت قلیایی کافی برای سلامت بدن هم مضر بدانند.

این موضوع باعث تغییر دیدگاه تولیدکنندگان تصفیه آب در جهان شد تا جایی که با اضافه شدن قابلیت معدنی‌سازی و قلیایی به تصفیه آب خانگی تکنولوژی این دستگاه‌ها وارد دنیای تازه‌ای شد.

 

فیلتر قلیایی‌کننده آب

 

عموم دستگاه‌های تصفیه آب که از این فیلتر قلیایی‌کننده آب استفاده می‌کنند آب را حداقل در 5 مرحله یا 6 مرحله با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف تصفیه کرده‌اند و در این مرحله با استفاده از این فیلتر مشکل اسیدی شدن آب را حل می‌کنند. تصفیه آب خانگی قلیایی با تاثیر بر PH آب و یا همان میزان اسیدی بودن آب باعث کم شدن آن شده و درصد قلیایی آب را بالا می برند.

دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی در واقع با قلیایی کردن آب نه تنها مضرات آب را از بین می‌برد بلکه به آب خاصیت آنتی اکسیدانی می‌دهد. آنتی اکسیدان بزرگترین عامل درونی بدن است که به مبارزه با سلول‌های سرطانی می‌پردازد و وجود این عامل در آب که بزرگ‌ترین عنصر تشکیل‌دهنده‌ی بدن است باعث بالاتر رفتن ایمنی بدن می‌شود.
جالب است بدانید که بر اساس تحقیقات دانشمندان این عرصه میزان آنتی اکسیدان آب‌های قلیایی حتی از آب پرتغال تازه هم بیشتر است. هیچ دستگاه تصفیه آبی نمی‌تواند به اندازه‌ی تصفیه کننده قلیایی این خاصیت را در آب ایجاد کند.

 

چگونه یک فیلتر قلیایی کار می‌کند؟

بسیاری از مردم در خصوص اینکه چگونه یک فیلتر می‌توان آب را قلیایی کند سؤال دارند. در واقع دستگاه قلیایی‌کننده آب اغلب در سیستم‌های تصفیه‌کننده‌ای بکار می‌رود که از فیلتر اسمز معکوس استفاده می‌کنند. فیلتر اسمز معکوس آب را در سخت‌ترین حالت فشار تصفیه می‌کند و تقریباً همه‌ی آلاینده‌ها و میکروب‌ها را از بین می‌برد. این فشار به آب موجب می‌شود تا آب درصد اسیدی بیشتری پیدا کند. اسیدی شدن آب باعث می‌شود تقریباً همه‌ی مواد معدنی و مغذی آب هم از بین بروند. در نتیجه شما یک آب خنثی را مصرف می‌کند که هر چند میکروب و آلاینده‌ای ندارد ولی هیچ ماده معدنی و مفیدی هم ندارد و تازه اسیدی هم شده است.

فیلترهای قلیایی که گاهاً با فیلترهای شن و ماسه‌ای خاص برای غنی سازی مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و... همراه هستند موجب می‌شوند تا آب بدون آلایندگی و با بیشترین میزان آنتی اکسیدان و مواد معدنی مصرف شود و نه تنها تشنگی شما را برطرف می‌کنند بلکه بعنوان یک داروی طبیعی هم عمل می‌کنند.

دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی با استفاده از فیلتر قلیایی خود میزان PH آب را تنتظیم می‌کند. این فیلتر در واقع یون موجود در آب را افزایش می‌دهد و به همین دلیل برخی از افراد از آن بعنوان فیلتر یونیزه هم یاد می‌کنند.

PH مقیاسی برای اندازه گیری میزان اسیدی و یا قلیایی آب است. P قدرت و H میزان یون هیدروژن آب را نشان می‌دهد. مقیاس اندازه‌گیری یون آب بین 0 تا 14 است.حالت اسیدی آب زمانی است که میزان یون آب زیر هفت باشد. در نتیجه هرچه این عدد به سمت صفر حرکت کند آب اسیدی‌تر و در یک کلام مضرتر است و هرچه به سمت 14 حرکت کند آب یونیزه‌تر و یا قلیایی‌تر و مفیدتر است. در حالت عادی و به دلیل شرایط مختلف محیطی آب بین 6 تا 8.5 PH دارد. هر چه اسیدی بودن آب برای سلامت بدن مضر است. برعکس هرچه میزان قلیایی آب بالاتر باشد میزان فواید آن هم برای بدن بیشتر می‌شود. از این رو توصیه می‌شود اگر از دستگاه تصفیه آب در خانه استفاده می‌کند، حتماً آن دستگاه تصفیه آب قلیایی باشد.

 

به دو روش تصفیه آب خانگی قلیایی آب را قلیایی می‌کند:

در برخی از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی قلیایی عبور آب از فیلتری الکتریسیته باعث قلیایی شدن آب می‌شود. در واقع این نوع دستگاه‌ها دارای دو صفحه‌ی الکترونیکی هستند که وقتی آب از این صفحات عبور می‌کند آن را بخار می‌کنند. این بخارها به دو قسمت تبدیل می‌شوند. قسمتی از آن‌ها به یون غنی از هیدورژن تبدیل می‌شود و قسمتی هم به هیدروکسیل تبدیل می‌شود. قسمت غنی از هیدروژن را قسمت اسیدی و قسمت هیدروکسیل را قسمت قلیایی می‌نامند. آب قلیایی در محفظه تصفیه شده برای مصرف قرار می‌گیرد.

در حالت دوم دستگاه تصفیه آب قلیایی بواسطه‌ی آنیون یا کاتیون آب را قلیایی می‌کند. در واقع در این روش یا آنیون که نمک و بی‌کربنات است و یا کاتیون که منیزیوم و کلسیم است به آب اضافه می‌شود. در واقع این نوع فیلتر تصفیه‌کننده قلیایی به آب مواد معدنی و مفید را تزریق می‌کند و به این وسیله آب را قلیایی می‌کند. در این روش بدلیل استفاده نشدن از الکتریسیته می‌توان اطمینان بیشتری به آب داشت.

نکته‌ی مهم در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب قلیایی این است که بدانید مارک و برندی که خریداری می‌کنید، معتبر باشد. استفاده از فیلترهای قلیایی به تنهایی در دستگاه تصفیه آب کفایت نمی‌کند و باید توان لازم را این فیلترها داشته باشند.

 دستگاه تصفیه آب قلیایی

قیمت دستگاه تصفیه آب قلیایی

 

معمولاً قیمت دستگاه تصفیه آب قلیایی به نسبت سایر دستگاه‌های تصفیه آب بالاتر است. هرچه کیفیت فیلترها و برند دستگاه هم مشهورتر باشد، طبیعتاً ان قیمت بالاتر می‌رود. اما در کل خرید دستگاه قلیایی‌کننده آب نمی‌تواند سرمایه‌گذاری بدی باشد. همواره به یاد داشته باشید که خرید این نوع دستگاه‌ها یک سرمایه‌گذاری بلند مدت و بهینه است که در راستای سلامتی و حفظ ایمنی بدن شما خواهد بود.

در قیمت دستگاه تصفیه آب قلیایی علاوه بر برند و کیفیت فیلترها باید نوع فیلتر را هم لحاظ کنید. در واقع در هر یک از این دستگاه‌های قلیایی‌کننده آب فیلترهایی بکار گرفته شده است که با دستگاه دیگر قطعاً از نظر ساخت و کیفیت تفاوت دارد. همین تفاوت‌ها و ماندگاری و طول عمر تعویض این فیلترها بر قیمت تمام شده‌ی آن‌ها تأثیر مستقیم دارد.

 

تفاوت آب قلیایی بطری با آب قلیایی ساخته شده توسط دستگاه تصفیه آب قلیایی

 

آب‌های قلیایی که بعنوان یونیزه و یا قلیایی و بصورت بطری در مغازه‌ها فروخته می‌شود طبیعتاً با آبی که توسط دستگاه تصفیه آب قلیایی ساخته می‌شود، متفاوت است. آب‌های معدنی و یا بطری‌ها بصورت انبوه و توسط دستگاه‌های بزرگ قلیایی می‌شوند و ماندگاری زیادی دارند؛ به همین دلیل به خوبی قلیایی نشده‌اند و اگر هم شده باشند، خاصیت آنتی اکسیدانی خود را تا زمان مصرف از دست می‌دهند. این در حالی است که دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی در همان زمان و با استفاده از بهترین روش‌ها آب را قلیایی می‌کند. آب تازه خاصیت آنتی اکسیدان بالایی دارد و موارد معدنی آن‌ها در مجاورت مواد پت قرار نگرفته‌اند.

 

آب قلیایی تولید شده توسط تصفیه آب خانگی قلیایی چه مزایایی دارد؟

آب تصفیه شده و قلیایی شده بهترین دارو برای بدن است. فواید بی‌شماری برای این نوع آب توسط انواع افراد ذکر می‌شود ولی آنچه که ما در این قسمت ارائه می‌کنیم فوایدی از آب قلیایی است که به اثبات رسیده است. در نظر داشته باشید که نوشیدن آب به اندازه‌ی کافی همیشه در روز مفید بوده و هست و اگر این آب با خاصیت قلیایی و یونیزه باشد می‌تواند تا چندین درصد سود بیشتری را برای بدن داشته باشد که از آن جمله می‌توان موارد زیر را ذکر کرد:

آب قلیایی به پاکسازی کلیه‌ها، کبد و دستگاه گوارشی بدن کمک می‌کند.

سطح PH بدن را تنظیم می‌کند.

باعث دفع آلاینده‌های اسیدی در بدن می‌شود.

التهاب و بیماری‌های داخلی بدن را بهبود می‌بخشد.

به هضم و درمان مشکلات گوارشی کمک می‌کند.

به بدن برای خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

باعث بالا رفتن میزان کلسیم بدن می‌شود.

چربی ذخیره شدن در بدن را کاهش می‌دهد.

به عملکرد بهتر کلیه و مفاصل کمک می‌کند.

پوستی شاداب و سر زنده برای شما به ارمغان می‌آورد.

دردهای استخوانی و کمر درد را بهبود می‌بخشد.

سر درد و آلرژی‌های فصلی را از بین می‌برد.

روند پیری را به تعویق می‌اندازد.

باعث بالا رفتن سطح هوشیاری و عملکرد ذهنی می‌شود.

سوزش معده را کنترل می‌کند و در درمان ترش کردن و هضم بد غذا مفید است.

باعث کاهش وزن به دلیل داشتن متابولیسم خوب می‌شود.

باکتری‌ها، میکروب‌ها و قارچ‌های داخل بدن را از بین می برد.
و...

در کل می‌توان به صراحت گفت استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی اهمیت زیادی دارد ولی در نظر داشته باشید که بنا به توصیه‌های زیاد کارشناسان بهتر است آب تصفیه شده اسیدی نباشد و در ضمن مواد معدنی و یون خود را هم حفظ کرده باشد. با توجه به این توصیفات به نظر می‌رسد هیچ راهی بهتر از استفاده از دستگاه قلیایی‌کننده آب نیست تا هم از شر میکروب‌ها و آلاینده‌های آب راحت باشیم و هم از درصد قیلیایی و یونیزه بودن آب خاطرمان آسوده باشد.

به منظور خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی با کارشناسان ما در شرکت رادگسترنوین بعنوان بزرگ‌ترین شرکت واردکننده و توزیع‌کننده‌ی دستگاه های تصفیه آب و دستگاه تصفیه هوا در تماس باشید.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام