مصرف آب آلوده و تصفیه نشده از منابع نامطمئن می تواند باعث اسهال و ناراحتی معده گردد. این اتفاق معمولا برای مسافران و توریست هایی می افتد که به مناطقی سفر می کنند که دارای سیستم تصفیه آب نبوده و مجبور به استفاده از آب چاه و منابع زیر زمینی آب می شوند. که معمولا به این نوع اسهال، اسهال مسافرتی گویند.

اسهال ناشی از مصرف آب آلوده می تواند در مواردی بسیار خطرناک باشد. مدت زمان و تکرار مصرف می تواند عوارض آن را شدیدتر کند. عوامل بیماری زای اینگونه از آبها، ویروس ها و انگل های ناشی از مدفوع انسانی و حیوانی و یا کودهای کشاورزی می باشند.

به مسافران و گردشگران توصیه می شود که به مقدار کافی آب تصفیه شده به صورت بطری با خود داشته باشند که در صورت عدم وجود منبع آب مطمئن بتوانند از آنها استفاده نمایند. حتی در این مواقع نوشیدنی گازدار به آب آشامیدنی نامطمئن و آلوده ارجحیت دارد، به شرط آنکه برای مصرف این نوشیدنی ها از یخ های ساخته شده از همان آبهای آلوده استفاده نشود.

اسهال مسافرتی و مصرف آب آلوده

دو نوع عامل تهدید کننده شایع در این نوع آبها مشاهده می شود که یکی وبا و دیگری ژیاردیازیس می باشد. باکتری ها و انگلهای موجود در آب می تواند از طریق میوه ها و سبزیجاتی که با آب آلوده شسته شده اند نیز به بدن ما وارد شوند ما قبلا در مورد سه باکتری خطرناک در آب های آلوده صحبت کرده ایم.

نشانه های این نوع اسهال عبارت است از:

  • خستگی
  • نفخ
  • تکرر دفع مدفوع
  • مدفوع شل و آبکی

بهترین راههای پیشگیری از اسهال مسافرتی:

  • در صورت عدم وجود آب پاک، آب در دسترس را بجوشانید.
  • تا حد امکان آب تصفیه شده مطمئن همراه خود داشته باشید.
  • در مصرف هرگونه مواد خوراکی اعم از سبزیجات و میوه جات احتیاط نمایید.

این نوع اسهال که بسیار ناراحت کننده است به شرط قطع مصرف آب آلوده، فقط چند روز طول می کشد. برای درمان آن و رفع کم آبی ناشی از اسهال، می بایست به مقدار کافی آب سالم مصرف نمود.

لازم به ذکر است که شرکت راد گستر نوین وارد کننده  و عرضه کننده بهترین دستگاههای خانگی با پیشرفته ترین سیستم تصفیه آب را میباشد که با 1 سال گارانتی طلایی + خدمات پس از فروش مادام العمر + نقد و اقساط + ارسال و نصب به تمامی نقاط رایگان + پرداخت پس از تحویل محصول را برای مشتریان گرامی گذاشته است که میتوانید به صفحه محصولات مراجعه نمایید و با دیدن عکس دستگاه ها و توضیحات بیشتر اطلاعات کامل تری کسب کنید و در صورت لزوم با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و با خیالی آسوده از شرکت راد گستر که بیش از یک دهه سابقه در زمینه تصفیه اب را دارد خرید نمایید.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام