چه چیز ما با یک درخت و یا یک گربه مشترک هست؟ همه ما برای ادامه حیات خود به آب نیاز داریم. همه گیاهان و حیوانات برای بقاء و حفظ سلامتی خود به این ماده حیاتی نیاز داشته و عدم دسترسی به آن می تواند صدمات جبران ناپذیری را به اکوسیستم زمین وارد نماید.

بدون آب بدن ما به درستی کار نخواهد کرد و زنده بودن بدون آن امکان پذیر نخواهد بود. بدن ما برای انجام فعالیتهای مختلف ارگانهای خود به آب نیاز دارد. برای مثال خون، که خود شامل مقدار زیادی آب بوده و وظیفه اکسیژن رسانی را به همه سلول های بدن به عهده دارد. لذا با کمبود آب اکسیژن به این سلول ها نرسیده و موجب مرگ آنان می گردد.

آب همچنین در غدد لنفاوی وجود دارد. یک ماده سیال در بخشی از سیستم ایمنی ما که وظیفه مبارزه با بیماریها را به عهده دارد. آب برای هضم غذا و سیستم گوارش ضروری بوده و همچنین برای دفع سموم از بدن کارایی دارد. همچنین کمبود آب تنظیم درجه حرارت بدن مختل شده و عوارض جانبی خطرناکی را به دنبال دارد.

آب سالم، راه تندرستی

آب بدن تنها توسط آشامیدن مستقیم آن تامین نمی گردد و می توان با استفاده از سبزیجات و میوه جات مختلف، بخشی از آب مورد نیاز خود را تامین نمود. برخی از سبزیجات و میوه ها دارای مقدار زیادی آب بوده و علاوه بر تامین آب بدن، ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز انسان را نیز تامین می کنند.

چه مقدار آب نیاز است؟

براستی که این سئوال بسیاری از ما بوده و هیچ گاه پاسخ دقیق و مطمئنی برای آن نشنیده ایم. حقیقت این است که نیاز بدن به آب، در همه انسانها به یک مقدار مشخص نبوده و به عوامل مختلفی همچون سن، جنس، موقعیت جغرافیایی، نوع فعالیت روزانه و غیره بستگی دارد. یک کارمند که ساعات طولانی از زمان کاری خود را در پشت میز نشسته، در مقایسه با یک کارگر مسلما به آب کمتری نیاز خواهد داشت.

در نتیجه اهمیت این ماده حیاتی را جدی گرفته و از پاکی آب مصرفی خود مطمئن شوید. شما می توانید با خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، سلامت آب مصرفی خود و خانواده را تضمین نمایید.

اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام