زمان و نحوه تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

انواع فیلتر تصفیه آب چیست؟ مناسب ترین زمان برای تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه ی آب چه زمانی می باشد؟ در تعویض فیلتر لازم است چه باید و نبایدهایی را در اولویت قرار دهیم؟ آیا شما نیز از دستگاه های تصفیه ی آب استفاده می کنید؟ لازم است نکات لازم برای به کارگیری آنها را به دقت در اولویت قرار دهید؛ زیرا هرگونه سهل انگاری می تواند هم کیفیت آب آشامیدنی را کاهش دهد و هم خرابی زود هنگام دستگاه تصفیه ی آب را منجر شود. به همین دلیل به طور جدی تاکید می شود.

در به کارگیری انواع فیلتر تصفیه آب حتما اصول استفاده از آنها را در اولویت قرار دهید. انواع فیلتر تصفیه آب در بازار موجود می باشد که کارایی آنها با توجه به استانداردهایی که برای ساخت آنها در اولویت قرار گرفته است، متفاوت می باشد. از آنجاکه فیلترها از مهم ترین قطعات دستگاه آب تصفیه کن می باشند، می بایست توجه ویژه ای به صحت عملکرد آنها داشت.

زمان و نحوه تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی

‌‌در عکس بالا اسم فیلترهای دستگاه های تصفیه آب خانگی مشاهده میکنید در پایبن تر میخواهیم اسم و مرحله این فیلترها که برای آب تصفیه کن های خانگی نصب و تعویض میشود را به شما توضیح دهیم که با فیلتر های تصفیه آب خانگی بیشتر آشنا شوید و برای خرید فیلتر تصفیه آب و تعویض آنها راحت تر عمل کنید. در جدولی که در پایین تر آماده اسم آنها و مرحله فیلتراسیون و زمان تعويض فیلترهای تصفیه آب خانگی را برای شما گذاشتیم فقط در عکس فیلترها به تربیت از سمت راست به چپ از مرحله اول تا هشتم میباشد و در این عکس آخرین فیلتر از سمت چپ یعنی فیلتر مرحله هشتم فیلتر 3 کاره آنتی باکتریال، اکسیژن ساز و انرژی زا میباشد و در جدول فیلتر مرحله هشتم فیلتر یووی UV یا همان فیلتر اشعه فرابنفش میباشد که هر دو این فیلتر ها رو در مرحله هشتم دستگاه های تصفیه آب خانگی استفاده میشود. (عکس فیلتر لامپ یووی هم در پایین تر میباشد)

آموزش تعویض فیلتر تصفیه آب

برای عوض کردن فیلترهای دستگاه تصفیه آب سافت واتر، سی سی کا، آکواپرو و غیره، قبل از هر چیز باید یک فیلتر با کیفیت و مطمئن را خریداری کنید. نکته بعدی تطبیق فیلتر خریداری شده با مدل دستگاه است که باید هردو با هم هماهنگ باشند. برخی از مدل‌های محصولات سافت واتر دارای فیلتر فرا بنفش و قلیایی نیز هستند که این فیلترها در بازه زمانی حدود 2 تا 3 سال باید تعویض شوند. برخی از دستگاه‌های این برند نیز به جای داشتن یک فیلتر ممبران که قیمت بالایی دارد، از یک فیلتر سرامیکی استفاده کرده‌اند؛ در این صورت این فیلتر باید پس از 12 ماه تعویض گردد. جهت تهیه بهترین برندهای فیلتر می توانید به صفحه خرید فیلتر تصفیه آب مراجعه نمایید.

بکارگیری دستگاه های تصفیه ی آب به منظور آشامیدن آب سالم به ویژه در مناطقی که دسترسی به آب گوارا سخت است یک امر الزامی می باشد. در حالت کلی زمان تعویض فیلترها به 4 عامل مختلف وابسته است که شامل موارد زیر می باشد:

  1. مقدار مصرف
  2. گذشت زمان با توجه به بعد از اولین استفاده
  3. کیفیت آب ورودی
  4. کیفیت فیلتر

معرفی انواع فیلتر آب تصفیه کن خانگی و جدول زمانبندی تعویض

در بخش بعدی بعد از معرفی اطلاعات کامل در مورد هر یک از فیلترها و ارائه ی نکات دانستنی در اصول و شرایط تعویض آنها، ترتیب فیلترهای دستگاه تصفیه آب، راهنمای کاملی در مورد زمان تعویض این محصولات در اختیار شما قرار خواهیم داد. انواع فیلتر تصفیه آب داری طول عمر و کیفیت متفاوت می باشد. همین عوامل و مکانیسم به کار رفته در فیلتر میتواند پروسه ی تعویض فیلترها را تحت کنترل قرار دهد.

 

نام مرحله فیلتراسیون زمان تعویض
فیلتر پلی پروپلین 5 میکرون PP 1 4 تا 6 ماه
فیلتر کربن گرانول UDF 2 4 تا 6 ماه
فیلتر کربن بلاک CTO 3 4 تا 6 ماه
فیلتر ممبران membrane 4 12 تا 18 ماه
فیلتر پست کربن post carbon 5 12 تا 18 ماه
فیلتر مینرال mineral 6 12 تا 18 ماه
فیلتر قلیایی ALKALINE  7 12 تا 18 ماه
فیلتر اشعه فرابنفش (UV) 8 تا زمانی که لامپ نسوزد

 


فیلترهای پایین دستگاه

انواع فیلتر تصفیه آب کارکرد متفاوت دارند و در زمان های مختلف باید اقدامات تعویض آنها در پیش گرفته شود. در بررسی انواع فیلتر تصفیه آب لازم به ذکر است که فیلترهای دستگاه تصفیه ی آب به فیلترهای مرحله ی اول، دوم و سوم اطلاق می شود؛ که در هر کدام پروسه ی خاصی در اولویت قرار می گیرد. فیلترهای سه گانه پایین دستگاه را می توان به صورت زیر مورد بررسی قرار داد:

فیلترهای پایین تصفیه آب

فیلتر اول فیلتر پلی پروپیلن 5 میکرون PP : در انواع فیلتر تصفیه آب، فیلتر اول مربوط به فیلتر پروپیلن 5 میکرون PP می باشد. زمانی که تغییر رنگ لازم ایجاد شود می توانیم به پایان یافتن این مرحله پی ببریم. فرایند اشباع شدن از ناخالصی ها نیز در این فرایند اتفاق می افتد. در صورتی که رنگ قهوه ای بسیار تیره حاصل شود به این معنی است که زمان تعویض فرا رسیده است. زمان تعویض به توجه به کیفیت آب می تواند متفاوت باشد. معمولا بازه ی زمانی بین 4 تا 6 ماه زمان مطلوبی در نظر گرفته می شود.

فیلتر دوم فیلتر کربن گرانول UDF : زمان تعویض فیلتر دوم نیز با توجه به کیفیت آب و منطقه ای که شما زندگی می کنید، متفاوت است. لازم به ذکر است که پروسه ی تعویض فیلتر اول تا سوم باید به صورت یکجا انجام شود. این امر می تواند در افزایش کیفیت آب و بهبودی طعم و مزه ی آن بسیار موثر باشد.

فیلتر سوم فیلتر کربن بلاک CTO: فیلتر کربن بلاک CTO که به عنوان فیلتر مرحله ی سوم در دستگاه های تصفیه ی آب نقش دارد. مشابه فیلترهای اول و دوم بوده و عمر مشابه با این فیلترها را نیز دارد. در بسیاری از مواقع برای فیلتر مرحله ی سوم انواع فیلتر تصفیه آب می توان از فیلتر pp یک 1 میکرون استفاده کرد. پیشنهاد ما آن است که زمان تعویض فیلترهای مرحله ی 1،2،3 را به صورت همزمان انجام دهید تا بتوانید از کیفیت نهایی آن مطمئن باشید.

فیلترهای بالای دستگاه

در انواع فیلتر تصفیه آب، فیلترهای مرحله ی چهارم، پنجم و ششم، فیلترهای بالای دستگاه یاد می شود. در ادامه به بررسی فیلترهای به کار رفته در مرحله ی 4، 5 و 6 خواهیم پرداخت.

فیلترهای بالای تصفیه آب

فیلتر چهارم فیلتر ممبران membrane: به منظور ارزیابی عمر این فیلتر لازم است تست سختی آب در پیش گرفته شود. با توجه به ناحیه ای که شما در آن زندگی می کنید، سختی آب می تواند متفاوت باشد و این امر شرایط لازم برای به کارگیری فیلتر ممبران را تحت کنترل قرار دهد. عمر مفید این فیلترها بین 12 تا 18 ماه می باشد. توصیه می شود که به همراه فیلترهای مرحله ی 5 و 6، تعویض این فیلتر در پیش گرفته شود. هرگاه احساس کردید که آب در داخل کتری رسوب می بندد. یا اینکه طعم آب ورودی مشابه آب خروجی است می توانید پی ببرید که زمان تعویض این فیلتر فرا رسیده است. وظیفه ی این فیلتر آن است که مواد محلول در آب را حذف کند. بسیاری از ویروس و باکتری های معلق در آب با این فرایند به راحتی از بین می روند. روش تصفیه آب در این فرایند اسمز معکوس است.

فیلتر پنجم فیلتر پست کربن post carbon: زمان لازم برای تعویض این فیلتر بین 12 تا 18 ماه می باشد به همین دلیل می توان آن را به همراه فیلترهای مرحله ی 4 و 6 تعویض نموند. بهترین راه برای تشخیص زمان تعویض بکارگیری 5676 لیتر آب می باشد. همانطور که مشخص است انواع فیلتر تصفیه آب با توجه به کیفیت و کارایی و البته نوع آب و منطقه ای که شما در آن زندگی می کنید، بازه ی زمانی متفاوتی برای تعویض می طلبد. از آنجا که در مخزن های تصفیه، آب برای مدتی ممکن است بماند، این امر می تواند طعم و بوی مطلوب در آب ایجاد کند. به کارگیری فیلتر پست کربن از به وجود آمدن این نوع مشکلات جلوگیری می کند.

فیلتر ششم فیلتر مینرال mineral: فیلتر ششم مینرال که از دیگر انواع فیلتر تصفیه آب می باشد. باید به همراه مراحل 4 و 5 تعویض گردد تا بتوانید آب سالم را به وجود آورد. معمولا در بازه های زمانی بین 12 تا 18 ماه می توان فرایند تعویض آن را در پیش گرفت.

فیلتر قلیایی کننده آب ALKALINE - ORP

فیلترهای قلیایی از دیگر انواع فیلتر تصفیه آب میباشد که در دستگاه های تصفیه ی آب خانگی به منظور رسیدن به سافت واتر مورد استفاده قرار می گیرد. از اصلی ترین کارایی این نوع از فیلترهای می توان به افزایش میزان قلیایی آب اشاره کرد. آب باید به یک میزان مناسب قلیایی باشد. دارا بودن PH مناسب نه تنها می تواند از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات جلوگیری کند، بلکه می تواند در درمان و کاهش بیماری های دیگر از جمله، قند، مشکلات دستگاه گوارشی و چربی نیز کارساز باشد. فیلتر قلیایی تصفیه آب باید به همراه فیلترهای 4 تا 6 و در بازه ی زمانی بین 12 تا 16 ماه تعویض گردد. استفاده از فیلتر های قلیایی اطمینان کاملی را در مورد کیفیت PH ایجاد می کند.

تعویض فیلتر قلیایی

از فیلتر قلیایی به عنوان فیلتر بیو سرامیک نیز یاد می شود. لازم به ذکر است که نوع فیلتر قلیایی به کار رفته در دستگاه های تصفیه ی آب تا حدود قابل ملاحظه ای می تواند هزینه ی درخواستی برای خرید آنها را تحت کنترل قرار دهد. دستگاه های تصفیه ی آبی که از صفحات الکترونیکی برای اجرای فیلتر قلیایی استفاده می کنند در مقایسه با نمونه های دیگر که روش های طبیعی را مد نظر دارند، هزینه ی بیشتری دارند.

با توجه به بودجه ی موجود می توانید گزینه ی مطلوب را انتخاب کنید. در حین خرید فیلترهای قلیایی حتما اطلاعات کامل در ورد مشخصاتفیلتر را به دست آورید. با توجه به کارایی بازه ی زمانی مورد نایز برای تعویض انواع فیلتر تصفیه آب متفاوت خواهد بود. آب آشامیدنی سالم و مناسب دارای یک PH مطلوب است. در حالی که آب های موجود در مناطق مختلف با توجه به مینرالی که در آنها حل می شود ممکن است دارای PH متفاوتی باشند. به همین دلیل استفاده از فیلترهای قلیایی برای رسیدن به میزان قلیایی مناسب بسیار مهم است.

فیلتر فرابنفش لامپ یووی UV

در انواع فیلتر تصفیه آب، فیلتر فرابنفش از توجه خاصی برخوردار است. در این فرایند از امواج الکترومغناطیسی فرابنفش استفاده می شود. به کارگیری آن شرایط ویژه ای را برای از بین رفتن بسیاری از باکتریها در اختیار ما قرار داده است. فرایند مربوط بسیار ساده و در عین حال بسیار کارساز است. با استفاده از این فرایند می توان 99.99 درصد از موجودات زنده موجود در آب را به از بین برد. با استفاده از لامپ UV، اشعه ی فرابنفش مورد نیاز در داخل دستگاه تصفیه ی آب ایجاد می شود.

فیلتر فرابنفش

به کار گیری این اشعه و فرایند یاد شده هیچ گونه خطری برای سلامت انسان ندارد. این نوع از فیلترها با توجه به برند. کارایی که دارند، طول عمر بسیاری داشته و فوق العاده مفید هستند. تا زمانی که لامپ جیوه نصب شده نسوزد می توان از کارایی ان بهره مند شد. در صورت سوختن می توانید با تعویض لامپ، دوباره از اشعه ی فرابنفش برای از بین بردن باکتری و میکروب های موجود در آب بهره مند شد.

شرکت های تولید کننده ی لامپ های جیوه به منظور به کار گیری آنها در دستگاه های تصفیه ی آب اصول خاصی را در اولویت قرار میدهند تا بتوانند کارایی و طول عمر مفید این لامپ ها را افزایش دهند. با خرید برندهای مرغوب می توانید بازه ی زمانی استفاده از آنها را افزایش دهید. با اضافه شدن فیلتر اشعه ی یو وی در دستگاه های تصفیه ی خانگی دیگر نگران وجود هیچ گونه باکتری و میکروب در آب آشامیدنی خود نخواهید بود؛ زیرا این نوع فیلترها کارایی فوق العاده خوبی دارد و با اطمینان کامل مورد استفاده قرار می گیرند.

وجود این فیلتر، شرایط مناسبی را برای استفاده از آب رودخانه ها، قنات ها و چاه ها به وجود آورده است زیرا ضدعفونی کننده ی بسیار عالی می باشد. به محض وارد شدن اب، لامپ توانایی عقیم کردن میکروب ها را دارد. این امر از تکثیر آنها جلوگیری می کند و بعد از اندکی به طور کامل میکروب ها را از بین می برد. برای به کار گیری از اب های زیر زمینی به کار گیری این اشعه می تواند بسیار مفید باشد.

فیلتر اکسیژن ساز

فیلتر تصفیه آب اکسیژن ساز یا انرژی از از دیگر انواع فیلترهای مکلی می باشد که از آن به عنوان فیلتر انرژی زا نیز یاد می شود. به کار یگیری این نوع از فیلترهای مکملی کیفیت نهایی آب را به مقدار بسیار زیاد افزایش میدهد. فیلتر های اکسیژن ساز در سلامت انسان نقش مهمی داند. به منظور خرید ای محصولات مراکز معتبر را هدف قرار دهید تا بتوانید کیفیت مناسب را خریداری کنید. قیمت پیشنهادی برای خرید این فیلتر ها در مقایسه با کارایی آنها مناسب است. در صورتی که برندها معروف و نمونه های اصل را در اولویت قرار دهید، طول عمر مفید آنها بیشتر خواهد بود.

فیلتر سه کاره

برای ساخت این نوع فیلتر ها از مواد بیوسرامیکی استفاده می شود و توانایی شکستن ساختار مولکولی آب را دارند.

در طی این شکست پیوند، اکسیژن ایجاد می شود. با افزایش میزان اکسیژن نیز در بدن می توان به ساخت و ساز بهتر دست یافت. این امر در مرحله ی بعدی شادابی و طراوت را به همراه دارد. اکسیژن رسانی مطلوب به سلولها می تواند عملکرد سیستم عصبی بدن را به مقدار بسیار زیاد بهبود بخشد. مجهز بودن دستگاه های تصفیه ی آب به انواع مختلف از فیلتر ها امروزه توانسته کیفیت آب به دست آمده از این دستگاه ها را به مقدار بسیار زیاد افزایش دهد.

گفتنی است در عملکرد این فیلتر هیچ گونه اشعه ی زیان آور مورد استفاده قرار نمی گیرد. به همین دلیل از درجه ی اطمینان بسیار زیادی بهره مند است. عمر مفید فیلترهای اکسیژن ساز معمولا 12 ماه می باشد ولی متناسب با برند خریداری شده ممکن است بازهی زمانی به کارگیری آنها متفاوت باشد. بعد از پایان یافتن کارایی آنها می توان پروسه ی تعویض را در پیش گرفت. نکته ی مهم در بکارگیری این فیلترها آن است که به راحتی می توان آن را به هر دستگاه تصفیه آب اضافه کرد و کارایی این دستگاه ها را افزایش داد. به کیفیت آب آشامیدنی خود، دقت کنید تا از بیماری های بسیاری در امان باشید.

راهنمای تعویض فیلتر تصفیه آب شش مرحله ای

آشنایی با مشخصات فنی تصفیه آب و کارایی هر یک از فیلترهای به کار رفته در مراحل مختلف می تواند پروسه ی تعویض و بکارگیری آن را بهبود بخشد. در بخش های قبلی در حین معرفی هر یک از فیلترها به طور کلی به زمان تعویض و طرز تعویض انواع فیلتر تصفیه آب اشاره کرده و اطلاعات کلی در اختیار شما قرار داده ایم. با کسب تجربه و بکارگیری این نوع از دستگاه های تصفیه ی آب به مراتب می توانید فرایند مربوط را به خوبی دنبال کنید.

راهنمای تعویض فیلتر تصفیه آب شش مرحله ای

سعی کنید تکنیک های لازم برای تعویض را به خوبی در اولویت قرار دهید. ویدیوهای آموزشی بسیاری برای این مورد در سایت های مختلف موجود است. در ادامه کارشناسان ما با ارائه ی یک ویدیوی کامل به همه ی سوالات شما در راستای تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه ی آب پاسخ دقیق و مشخصی را ارائه کرده اند. به آسانی می توانید با تماشای ویدیو درج شده اطلاعات کامل در مورد طرز تعویض فیلتر را به دست آورید. در صورت داشتن هرگونه سوال و نیاز به راهنمای خرید بیشتر می توانید با شماره ی درج شده با ما در تماس باشید. از مشخصات فنی انواع مختلف از فیلترهای به کار رفته در دستگاه های تصفیه ی آب می توان موارد زیر را نام برد:

 

مراحل تعویض فیلتر

به منظور ارائه ی خدمات کاربر پسند طرز تعویض انواع فیلتر تصفیه آب در ادامه با استفاده از ویدیو آموزشی به طور کامل شرح داده شده است. بهره مندی از آموزش های درج شده در مرحله ی بعدی به راحتی می توانید پروسه ی تعویض فیلترها را در پیش بگیرید. هر گونه سهل انگاری در اجرای طریقه تعویض فیلتر می تواند خسارت هایی به همراه داشته باشد. به همین دلیل لازم است دقت کافی داشته باشید. مراحل مربوط بسیار آسان بوده و به راحتی انجام می شود.

اطلاعات درج شده در مورد کارایی و عملکرد هر یک از فیلترها با توجه به برند تولیدی آن ها و استانداردهای به کار گرفته می تواند متفاوت باشد. آب آشامیدنی تاثیر بسیار زیادی در سلامت انسان دارد. آبی که کیفیت مناسب نداشته باشد می تواند درسرهای بسیاری داشته باشد به همین دلیل به کارگیری دستگاه های تصفیه ی آب از توجه بالایی برخوردار گشته اند. برای اینکه بتوانید از انواع فیلتر تصفیه آب به طور مطلوب بهره مند شوید لازم است اصول کار با آنها را به خوبی در پیش بگیرید.

لازم به ذکر است که همه ی فیلترهای تعبیه شده در دستگاه تصفیه ی آب پروسه ی تصفیه ی آب را بر عهده ندارند. به عنوان مثال مرحله ی نهایی فرایند قلیایی کردن آب را مد نظر دارد. کیفیتی ابی که با استفاده از این دستگاه های تصفیه ی آب به دست می آید بسیار مناسب است. مراحل تعویض فیلتر به صورت گام به گام در ویدیو بخش پایین درج شده است. می توانید با بهره مندی از اطلاعات ارائه شده در این ویدئو به طور دقیق و کامل، فیلترهای مربوط را تعویض کنید.

فیلم طریقه تعویض فیلترهای دستگاه آب تصفیه کن

با استفاده از فیلم آموزشی درج شده در بخش زیر می توانید به راحتی اطلاعات کامل در مورد نحوه ی تعویض فیلترها به دست آورید. همه ی مراحل را به دقت در اولویت قرار دهید این امر از به وجود آمدن هرگونه مشکل جلوگیری می کند. در صورتی که در پروسه ی تعویض فیلتر دچار هرگونه مشکل باشید با افراد کاردان و باتجربه در تماس باشید تا بتوانید عیب یابی دقیق انجام دهید. طریقه تعویض انواع فیلتر تصفیه آب به طور کامل در ویدیوی آموزشی زیر در اختیار شما قرار گرفته است. انواع فیلتر تصفیه آب با توجه به نوع، زمان تعویض متفاوتی دارند. پارامترهای مختلفی بر این امر تاثیر گذار است.

انواع فیلتر تصفیه آب با توجه به کارایی و کیفیتی که دارند، نیازمند زما تعویض متفاوت هستند البته کیفیت آب موجود نیز می تواند این بازه ی زمانی را تحت کنترل قرار دهد. دستگاه های تصفیه ی آب به صورت یک مرحله ای تا 6 مرحله و حتی 7 و 8 مرحله ای تولید می شوند؛ اما لازم به ذکر است که دستگاه تصفیه ی آب خانگی 6 مرحله ای از جمله بهترین انواع دستگاه ها می باشد که دارای 6 مرحله ی فیلتراسیون متفاوت می باشد. از این محصولات به عنوان بهترین دستگاه های تصفیه در جهان یاد می شود. متناسب با برندی که خریداری کرده اید، قیمت متفاوتی دارند.


اشتراک در واتساپ اشتراک در تلگرام